بی ام و یکی از شرکت های بزرگ اتومبیل سازی در جهان است و تمامی خودروهای این برند با تکنولوژی پیشرفته تولید شده اند. خودروهای کمپانی بی ام و یکی از لوکس ترین و معروف ترین خودروهای وارداتی در کشور ما است. نگهداری از این خودرو یا تعمیر صحیح آن در مواقع خرابی برای دارندگان این خودرو بسیار مهم می باشد. صافکاری بی ام و یکی از خدمات نگهداری و تعمیر این خودرو می باشد.

به دلیل کیفیت و طراحی منحصر به فردی که این خودرو دارد بسیاری از افراد طرفدار آن هستند و شاهد تعداد زیادی از این خودرو در خیابان ها هستیم. در مواقعی که تصادف رخ می دهد و بدنه بی ام و آسیب میبیند مهمترین کار یافتن یک صافکار متخصص و کاربلد برای صافکاری بی ام و می باشد. در ادامه درباره خدماتی که در فرایند صافکاری بی ام و صورت می گیرد بیشتر صحبت می کنیم.

صافکاری بی ام و

معرفی انواع روش های صافکاری بی ام

به طور کلی در مواقع تصادف آسیب زیادی به بدنه خودروها وارد می شود و گاها علاوه بر فرورفتگی قسمتی از رنگ آن هم صدمه  میبیند. بی ام دارای ظاهری زیبا و خاص می باشد و همچنین برای ساخت آن از متریال به خصوصی استفاده شده است. زمانی که صدمه ای به بدنه بی ام و وارد می شود تعمیر و ترمیم نیاز به فردی باتجربه و کاربلد دارد.

برای ترمیم رنگ رفتگی و پولیش بدنه، صافکاری قسمت های مختلف مانند، درب، گلگیر، بدنه و… خدمات مختلف صافکاری انجام می شود. به طور کلی صافکاری به فرایندی گفته می شود که در آن خسارت هایی که به ظاهر و بدنه خودرو وارد می شوند کاملا برطرف شده و به شکل اولیه باز میگردند. صافکاری بی ام و به دو روش صافکاری با رنگ و بدون رنگ انجام می شود.

فرایند انجام صافکاری بی ام و بدون رنگ

با توجه به میزان و شدت آسیبی که به بدنه خودرو وارد شده یکی از روش های صافکاری بی ام انتخاب می شود.  به دلیل نحوه طراحی بدنه و همچنین مقاومت بسیار بالای آن انجام فرایند صافکاری باید با استفاده از تجهیزات مدرن و فردی که تخصص و مهارت کافی در این زمینه را دارد انجام شود. در مواقعی که میزان خسارت وارد شده به بدنه خودرو جزئی باشد صافکار بدون نقاشی آسیب های وارده را به حالت اولیه برمی گرداند.

صافکاری بدون رنگ بسیار سخت تر از صافکاری با رنگ است و نیاز به دقت بالایی دارد. این روش باید به گونه ای انجام شود که هنگام وارد کردن ضربه به بدنه خودرو برای بیرون کشیدن قسمت های فرورفته رنگ اصلی بدنه دچار ریزش نشود. برای این کار صافکار هایی که تخصص کافی در این زمینه را دارند با گرم کردن قسمت مورد نظر از ریزش رنگ جلوگیری می کنند.

صافکاری با رنگ بی ام و

زمانی که آسیب وارد شده به خودرو زیاد است و رنگ بدنه دچار ریزش شده صافکاری با رنگ برای تعمیر و ترمیم انجام می شود. در این روش قطعاتی که صدمه زیادی دیده اند تعویض می شوند. صافکار با توجه به مهارت و تجربه ای که در این زمینه دارد تمامی خطوط و درزهای خودرو را بررسی و تنظیم می کند. بعد از تعویض قطعات و تنظیم درز و خطوط، خودرو نقاشی می شود.  

هزینه صافکاری بی ام و

هزینه صافکاری بی ام و بدون رنگ

بی ام و یکی از کمپانی های بزرگ خودروسازی در جهان محسوب می شود. اتومبیل های تولید شده در این شرکت از سطح کیفی بسیار بالایی برخوردار هستند به همین دلیل طرفداران زیادی در جهان دارند. قیمت خودروهای بی ام و در ایران به دلیل اقتصاد نامطلوبی که وجود دارد بسیار بیشتر از ارزش حقیقی آن است. یکی از نگرانی های دارندگان این خودرو در کشور آسیب دیدن آن هنگام تصادف می باشد.

هزینه تعمیرات این خودرو به دلیل قطعات گرانی که دارد بالا می باشد. افرادی که مهارت لازم برای تعمیر و صافکاری بی ام و را داشته باشند هم محدود هستند. صافکار با توجه به میزان و قسمت آسیب دیده هزینه صافکاری بی ام و را مشخص می کند. همانطور که گفتیم انجام صافکاری بی ام و بدون رنگ کار بسیار دشوار و ظریفی است. بدنه این خودرو بسیار مقاوم و مستحکم است به همین دلیل ضرباتی که جهت بیرون آوردن فرورفتگی ها وارد می شوند باید بسیار با مهارت و با دقت صورت گیرند تا رنگ خودرو ترک نخورد.

سوالات متداول در مورد صافکاری بی ام و

۱. صافکاری بی ام و چیست؟
صافکاری بی ام و یک فرایند است که هنگامی که یک خودرو بی ام و آسیب میبیند، استفاده میشود تا به خودرویی به شکل اصلی و قابل قبول بازگردانده شود. این فرایند شامل رفع آسیب‌های ناشی از خطوط خراشیده، ضربه‌ها و سایر آسیب‌های بدنه و رنگ خودرو است.

۲. چه مراحلی در صافکاری بی ام و وجود دارد؟
صافکاری بی ام و شامل چندین مرحله است. مراحل عمومی آن عبارتند از:

تمیز کردن خودرو: این شامل شستشوی خودرو و تمیزکردن سطوح آن میشود.
آسیب‌شناسی: در این مرحله، آسیب‌های خودرو شناسایی و ثبت میشوند.
تعمیر و بازسازی: خودرو با استفاده از تکنیک‌ها و مواد مناسب تعمیر و بازسازی میشود.
صافکاری بدنه: در این مرحله، صافکاری و شناورسازی بدنه خودرو انجام میشود.
رنگ‌آمیزی: پس از صافکاری، خودرو رنگ‌آمیزی میشود.
تمامیت: پس از رنگ‌آمیزی، تمامیت کلیه بخش‌ها بررسی میشود و خودرو آماده تحویل به مالک میشود.

۴. چه مدت زمانی برای صافکاری بی ام و نیاز است؟
مدت زمان مورد نیاز برای صافکاری بی ام و بستگی به نوع و میزان آسیب‌ها و همچنین مشغولیت نمایندگی و کارگاه صافکاری دارد. اما به طور کلی، ممکن است چند روز تا چند هفته طول بکشد. برای دقیق‌ترین تخمین زمانی، مناسب است با نمایندگی یا کارگاه صافکاری مورد نظر خود تماس بگیرید.