سیستم‌های کمک‌ راننده آئودی به رانندگان با انواع سیستم‌های همراهی کمک می‌کند، از کمک پیچ و پارک گرفته تا علامت‌گذاری خطوط مبتنی بر دوربین. با توجه به اهمیت این سیستم ها درصورت بروز مشکل تعمیر رادار آئودی باید در اولویت قرار گیرد.

این سیستم ها ایمنی، راحتی و کارایی بیشتری را ارائه می‌دهند و راه را برای رانندگی هموار می‌کنند.  که در ادامه مطلب به معرفی آنها میپردازیم:

audi radar 1

کروز کنترل تطبیقی

کروز کنترل تطبیقی ​​(ACC) به رانندگان به‌ویژه در سفرهای طولانی و ترافیک توقف و حرکت کمک می‌کند. با استفاده از شتاب گیری و ترمز خودکار، فاصله‌ای از پیش تعیین شده را از خودروی جلویی حفظ می‌کند. راننده می‌تواند بین پنج سطح فاصله انتخاب کند و با انتخاب Audi Drive شتاب و دینامیک سیستم کنترل را تنظیم کند.

این سیستم از یک سنسور رادار و یک دوربین جلو استفاده می‌کند. مسافت پیشرو را شناسایی و اندازه‌گیری می‌کند و هنگام دنده عقب به راننده هشدار می‌دهد.

کمک کروز تطبیقی

کمک کروز تطبیقی ​​(ACA) به راننده کمک می‌کند تا کنترل طولی و جانبی را در کل محدوده سرعت داشته باشد – به‌ویژه در سفرهای طولانی، راحتی را به طور قابل‌توجهی افزایش می‌دهد. این دستگاه دارای کروز کنترل تطبیقی، دستیار ترافیکی و دستیار فعال خط است. بسته به مدل، ACA از یک سنسور رادار در دماغه خودرو، یک اسکنر لیزری، یک دوربین جلو و یک سنسور اولتراسونیک برای نظارت مستمر محیط اطراف خودرو استفاده می‌کند.

بسته به آرایه حسگر، سیستم خط‌کشی، ساختار جاده، وسایل نقلیه در خطوط مجاور و وسایل نقلیه در حال حرکت را تشخیص می‌دهد.

دستیار خط آئودی اکتیو

دستیار فعال خط آئودی به راننده کمک می‌کند تا وسیله نقلیه را در خط رانندگی نگه دارد. یک دوربین خطوط و مسیری که خودرو بین آنها طی می‌کند را تشخیص می‌دهد. در این فرایند، دوربین می‌تواند بین خطوط زرد در مناطق ساخت‌وساز و علائم سفید استاندارد تمایز قائل شود. اگر خودرو بدون فعال‌ کردن چراغ راهنما به یک لاین نزدیک شود، این سیستم با مداخلات ملایم اما محسوس در فرمان الکترومکانیکی به راننده کمک می‌کند تا به خط بازگردد.

در این سیستم، راننده تعیین می‌کند که مداخله کمک به جلوگیری از برخورد به راننده، در شرایط بحرانی از موانع جلوگیری کند. برای این منظور این سیستم از داده‌های دو سنسور رادار و یک دوربین جلو استفاده می‌کند. هنگام محاسبه راه، مانور مناسب و فاصله و عرض و محور وسیله نقلیه جلویی در نظر گرفته می‌شود.
ابتدا یک شوک برای هشدار به راننده در مورد خطر انجام می‌شود. اگر راننده به طور فعال از مانع اجتناب کند، دستیار مقدار کمی گشتاور به فرمان اعمال می‌کند که به تصحیح عملکرد فرمان راننده یا تغییر خط کمک می‌کند.

هشدار پیشگیرانه آئودی

هشدار پیشگیرانه خطوطی را شناسایی می‌کند که می‌توانند برای لاستیک‌ها یا چرخ‌ها خطر ایجاد کنند. اگر سیستم وضعیت بحرانی را تشخیص دهد، روی نمایشگر سیستم پارک بصری مانیتور MMI به راننده هشدار می‌دهد. این سیستم اساساً از دوربین‌های 360 درجه برای اسکن محیط استفاده می‌کند.

audi radar 2

سیستم پارکینگ، عقب

علاوه بر این، سیستم پارک به‌صورت دیداری و شنیداری راننده را از موانع جلو و پشت خودرو مطلع می‌کند.
سنسورهای التراسونیک فاصله را اندازه‌گیری می‌کنند و نمایشگر MMI آن را به‌ صورت بصری نشان می‌دهد. یک ناحیه سفید نشان‌ دهنده یک شیء خارج از جاده است. بخش‌های قرمز نشان‌ دهنده اشیای شناسایی شده در مسیر رانندگی هستند. Virtual Driving Guidance همچنین خطوط هدایت جانبی از پیش محاسبه شده را بر اساس ورودی انتخابی فرمان نمایش می‌دهد. افزایش فرکانس هشدار صوتی نشان‌ دهنده کاهش فاصله تا مانع است.

سیستم پارکینگ

علاوه بر این، سیستم ترمز بصری و شنیداری، راننده را از وجود موانع در جلو و پشت خودرو مطلع می‌کند. این اخطار زمانی صادر می‌شود که راننده از دنده عقب استفاده می‌کند و با فشار دادن دکمه‌ای روی کنسول مرکزی سیستم را فعال می‌کند. حسگرهای اولتراسونیک تعبیه شده در سپر فاصله را اندازه‌گیری می‌کنند.

محدود کننده سرعت آئودی

محدود کننده سرعت قابل تنظیم سرعت رانندگی را به مقدار تعیین شده توسط راننده محدود می‌کند – که بسیار مفید است، برای مثال در محدوده شهر یا سایت‌های ساختمانی. با رسیدن به‌ سرعت از پیش تعیین شده، سرعت خودرو به‌ تدریج کاهش می‌یابد. حتی اگر راننده بیشتر روی پدال گاز فشار دهد، از سرعت مجاز تجاوز نمی‌کند.

تشخیص علائم راهنمایی‌ و رانندگی

تشخیص علائم جاده مبتنی بر دوربین، علائم جاده‌ای مانند علائم محدودیت سرعت (شامل علائم دیجیتال)، مناطق ممنوعه سبقت، علائم محدودیت ورود و سایر علائم کمکی را تشخیص داده و آنها را به‌ صورت گرافیکی به راننده نشان می‌دهد. سپس در سیستم اطلاعات راننده و/یا در کابین مجازی آئودی و همچنین روی نمایشگر هدآپ ظاهر می‌شود. /

نشانه‌های رایج در مشکل داشتن رادار خودروی آئودی:

1.رادار آئودی از تنظیم خارج شده باشد

 2.پس از روشن شدن خودرو، BSD  پیغام خطا گزارش می‌کند.

3.فعال نبودن قسمت  BDS

4.اگر رادار آئودی تنظیم نگردد.

5.چنانچه هشدار خودرو به رنگ قرمز شود.

6.خیس شدن و آسیب فیزیکی رادار خودرو

audi radar 3

سوالات متداول در مورد تعمیر رادار آئودی


تکنولوژی رادار آئودی چیست و چگونه کار می‌کند؟

تکنولوژی رادار آئودی، همچنین با نام کنترل خودکار سرعت (ACC) شناخته می‌شود، یک سیستم پیشرانه پیشرفته است که از حسگرهای رادار برای نظارت بر جاده‌ها استفاده می‌کند. این امکان را به شما می‌دهد که اتوماتیکاً سرعت خودروی آئودی خود را تنظیم کنید تا فاصله‌ی ایمنی لازم از خودروی جلویی حفظ شود. سیستم رادار اطلاعات را به صورت ارسال و دریافت از خودروهای دیگر به دست می‌آورد و با محاسبه فاصله و سرعت نسبی آن‌ها، به سیستم ACC امکان تنظیم سرعت خودروی شما در زمان واقعی را می‌دهد، که این کار باعث افزایش ایمنی و راحتی در طول سفرهای بلند می‌شود.

چگونه می‌توانم از سیستم رادار آئودی خود مراقبت کنم؟

حفظ و مراقبت منظم از سیستم رادار آئودی بسیار مهم است تا عملکرد بهینه آن را حفظ کنید. برای این منظور، رعایت توصیه‌های زیر بسیار مفید است:
تمیز کردن حسگرها: حسگرهای رادار باید تمیز و بدون هرگونه مانع باشند. پاک کردن آن‌ها از هر گونه گرد و غبار یا کثیفی، به دقت عملکرد آن‌ها را بهبود می‌بخشد.
جلوگیری از آسیب به حسگرها: حسگرهای رادار در قسمت جلویی خودرو قرار دارند، بنابراین در هنگام تعویض یا تعمیر قطعات جلویی باید از آسیب به آن‌ها جلوگیری کنید.
بررسی سیستم‌ها و نرم‌افزارها: اطمینان حاصل کنید که سیستم‌ها و نرم‌افزارهای مرتبط با رادار به درستی کار می‌کنند و همچنین باید به روزرسانی‌ها را به موقع انجام دهید.

چگونه می‌توانم از احتمال تعمیر رادار آئودی پیشگیری کنم؟

رانندگی با احتیاط: از رانندگی با احتیاط و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی پیروی کنید تا خودروتان به درستی در جریان ترافیک حرکت کند و از بروز تصادفات جلوگیری شود.
نگه‌داری منظم: نگه‌داری و تعمیرات دوره‌ای خودرو را به موقع انجام دهید و هر گونه علائم عدم عملکرد را به سرعت برطرف کنید.
آگاهی از محدودیت‌ها: سیستم رادار آئودی، در برخی شرایط محدودیت‌هایی دارد، مثلاً در بارش برف یا باران شدید، بنابراین بهتر است در این شرایط خودرو را با دقت بیشتری رانندگی کنید.

برای رفع مشکل رادار خودروی آئودی خود به کجا مراجعه کنیم؟

برای برطرف‌ کردن عیب رادار خودروی آئودی با مراجعه به تعمیرگاه‌های حرفه‌ای و تخصصی آئودی علاوه بر بهره‌مندی از خدمات ویژه سرویس توسط متخصصین دوره‌ دیده به شما آموزش صحیح نگهداری رادار آئودی  داده می‌شود. با این تفاسیر انتخاب  تعمیرگاه پیشرفته و مجهز و مدرن بهترین گزینه است.