صفر تا 100 تعمیر موتور آئودی

تعمیر موتور آئودی با خودروهای معمولی متفاوت است. اگر صاحب یک آئودی هستید، ممکن است هر از گاهی با مشکلات مکانیکی مواجه شوید. اگرچه آئودی دارای ظرافت و قدرت بسیاری است و به عنوان یک وسیله نقلیه تمام عیار و با دوام شناخته شده است، اما هنوز نقاط ضعفی در ساخت، به خصوص موتور وجود دارد. برای نگهداری بهتر آئودی خود در شرایط خوب، بهتر است که از مشکلات مکانیکی شناخته شده در برخی از مدل های آئودی آگاه باشید. برای کمک به شما در این مطلب، می خواهیم مشکلات مکانیکی مدل های مختلف آئودی را بررسی کنیم.

وقتی موتور آئودی شما نیاز به تعمیر و نگهداری یا سرویس دارد، نمی‌توانید تعمیر آن را به دست هر کسی بسپارید. وقتی  که صحبت از تعمیر موتور آئودی در ایران به میان می آید، بسیاری از صاحبان ماشین های آلمانی که بیش از 20 سال است به تیم ما اعتماد دارند ما را تایید می کنند. ما خدمات جامع و کاملی را برای حفظ عملکرد آئودی شما ارائه می دهیم.

مشکلات موتور آئودی A4

آئودی A4 یک خودروی لوکس همه کاره و جمع و جور است که در نسخه های استیشن، کانورتیبل و سدان موجود است.

دود کردن آئودی

هر آئودی A4 با 2.0FSI، 2.0TFSI و 3.2FSI در معرض مشکل ترسناک دود کردن (تجمع کربن) است. برای تعمیر اساسی، یک مکانیک حرفه ای موتور آئودی باید منیفولد ورودی، پورت ها و سرسیلندر را تمیز کند. این کار می تواند بسیار ارزشمند باشد، به خصوص که توصیه می شود این سرویس را هر 30.000 کیلومتر انجام دهید.

خرابی کاتالیزور آئودی

خرابی مبدل های کاتالیزوری بوی بدی متصاعد می کند و باعث می شود خودرو در تست آلایندگی رد شود و همچنین منجر به از دست دادن قدرت ماشین می شود.

مشکل نشت روغن موتور آئودی

واشر پوشش سوپاپ آسیب دیده یا فرسوده یک مورد رایج در هنگام بروز این مشکل است.اگر واشر پوشش سوپاپ که نشتی دارد، لوله های شمع را با روغن نشتی پر می کند که می تواند فاجعه بار باشد و باعث آتش سوزی موتور شود.

خرابی کویل های احتراق آئودی

این معمولا قبل از 150.000 کیلومتر رخ می دهد و ناشی از احتراق بد است. راه حل این است که کویل احتراق را به طور کامل تعویض کنید.

خرابی ECU (واحد کنترل موتور) آئودی

چنانچه متوجه شدید چراغ چک موتور آئودی روشن است و یا خودرو متوقف می شود یا به سختی کار می کند، قدرت ندارد و یا ناپایدار است، به احتمال زیاد قسمت ECU آئودی شما دچار مشکل شده است. ECU خودرو در صورت از کار افتادن می تواند مشکلات جدی برای عملکرد کلی خودرو شما ایجاد کند. از آنجایی که آئودی ها از نظر فناوری پیشرفته هستند، به شدت توصیه می شود که برای بررسی ECU معیوب با یک مکانیک معتبر و با تجربه تماس بگیرید.

خرابی پمپ روغن آئودی

اگر متوجه صداهای خراشیدن و یا خش خش از محفظه موتور ماشین خود شدید، تسمه های محرک و یا پمپ روغن و شفت تعادل باید بررسی شوند. اگر زنجیر تایم پاره نشده باشد، می توان به جای تعویض کل سیستم، قرقره، زنجیر و چرخ دنده پمپ روغن را تعویض کرد. اگر برای مدت طولانی به این موضوع رسیدگی نکنید، این احتمال وجود دارد که چرخ دنده در انتها ترک بردارد. در این صورت ممکن است موتور آئودی شما نیاز به تعمیر اساسی و یا حتی تعویض کامل پیدا کند.

تعمیر خرابی موتور آئودی

خرابی تسمه تایم و واتر پمپ آئودی

بازرسی کامل تسمه تایم و پمپ آب خودروهای آئودی هر 10000 کیلومتر باید انجام شود تا از خرابی احتمالی جلوگیری شود. یکی از رایج ترین اشتباهات صاحبان و مکانیک های آئودی استفاده از مایع خنک کننده آلوده است. تجربه شده است که آلودگی مایع خنک کننده باعث خاکستری یا سیاه شدن پمپ های آب آلومینیومی می شود. این نشان می دهد که اسید در سیستم خنک کننده باقی مانده و به قطعات داخلی سیستم آسیب می رساند. دقت کنید که چه مواد شیمیایی ای وارد پمپ آب ماشین شما می شود!

واترپمپ های آئودی نیز به دلیل خرابی آب بندی داخلی یا یاتاقان ها شروع به نشت می کنند. ضدیخ بی کیفیت یکی از دلایل شایع خرابی واتر پمپ آئودی است. توصیه می شود سیستم خنک کننده ماشین شما بصورت دوره ای تمیز شود. علاوه بر این، اگر در منطقه ای با درجه حرارت بالا مانند شهرهای جنوبی کشور (اهواز، بندعباس، کیش و …) هستید، حتما به به این موضوع توجه کنید. دمای انجماد و دمای جوش مایع رادیاتور، نکته بسیار مهمی در انتخاب مایع خنک کننده (آب رادیاتور) می باشد. نسبت‌های نادرست آی و مایع خنک‌کننده دریچه‌های آئودی را ضعیف می‌کند، که همیشه منجر به نشتی می‌شود.

تجمع دوده (کربن) در شیرهای ورودی

این مشکل در موتورهای تزریق مستقیم آئودی بسیار رایج است. این می تواند باعث خرابی، اشکال جدی، تنبلی و بی قدرتی موتور بشود. اگرچه آئودی توصیه می کند روغن را هر 5000 مایل تعویض کنید، اما توصیه می کنیم روغن را به طور منظم تعویض و بررسی کنید تا از خدمات گران تر در آینده جلوگیری کنید.

پاره شدن زنجیر تایم و تسمه تایم آئودی

از آنجایی که آئودی A6 دارای بادامک های دوگانه بالای سر (DOHC) با 4 سوپاپ در هر سیلندر است، یک سیستم زنجیره ای پیچیده و تا حدودی گیج کننده دارد که احتراق موتور را در طول زمان مدیریت می کند. این سیستم دارای پیستون های هیدرولیک و قطعات پلاستیکی است که باید اغلب تعویض شوند. اگر این قطعات به موقع تعویض نشوند، موتور شما به راحتی ممکن است از کار بیفتد و نیاز به تعویض کامل داشته باشد. این می تواند در طی چند صد کیلومتر اتفاق بیفتد، بنابراین توصیه می کنیم مراقب زمان بندی چکاپ (سرویس دوره ای) خودرو خود باشید!

موتور شیر منیفولد چالشی معیوب است

لرزش زنجیر تایم

تعویض زنجیر تایم می تواند کمی گران باشد، تشخیص نیاز به تعویض زنجیر تایم نیازمند بازدید زنجیر و سایر قطعات مجاور دارد که باید توسط یک مکانیک مسلط به آئودی انجام شود. اگر متوجه صدای تق تق به دلیل خلاصی بیش از حد شدید، احتمالاً سیستم زنجیر تایم شما باید سرویس شود.

مشکلات موتور آئودی S4

خرابی در سیستم خنک کننده روغن بطور مصال خرابی در واشر سرسیلندر باعث می شود روغن و آب با هم مخلوط شده و در مخزن انبساط جمع شوند. برخلاف بسیاری از موتورهای دیگر، خنک کننده روغن به جای محفظه فیلتر روغن به کنار محفظه پیچ می شود و بسیاری از مکانیک های بی تجربه قادر به تشخیص این موضوع نیستند.

خرابی PVC (تهویه با جریان مثبت)

اگر متوجه مصرف بیش از حد روغن شدید، ممکن است شیر ​​PVC شما نیاز به تعویض داشته باشد. این امر مستلزم حذف سوپرشارژر خودرو است که ممکن است زمان بر باشد.

تعمیرات موتور آئودی

دسته موتور آئودی

شکسه شدن دسته موتور آئودی S4 قبل از 100000 کیلومتر یک مسئله طبیعی است. به خصوص اگر از ساندویچ های خیابان های ایران با سرعت عبور کنید. به یاد داشته باشید که MMI (رابط چند رسانه ای) خودرو هشدار خطای نصب موتور را نشان نمی دهد. به همین دلیل ضروری است که مکانیک شما به طور منظم وضعیت دسته موتور خودروی شما را کنترل کند.

تعمیر پمپ بنزین آئودی

آئودی S5 به داشتن پمپ‌های بنزین ضعیف معروف هستند، مخصوصاً اگر مکرراً خراب شوند، که می‌تواند هزینه سنگینی را به دارنده خودرو متحمل کند.

خرابی PVC (تهویه میل لنگ)

همانطور که برای S4 ذکر شد، آسیب PVC یک مشکل شناخته شده در S5 است. اگر متوجه مصرف بیش از حد روغن شدید، احتمالاً شیر PVC نیاز به تعویض دارد. برخلاف S4، نیازی به حذف توربوشارژر خودرو نیست.

واشر محفظه روغن نشتی دارد

این مشکلات باید در طول سرویس های معمول و اولیه شناسایی شوند. ممکن است برای تعیین اینکه آیا محفظه فیلتر از واشر نشتی دارد یا از محل دیگر، نیاز به تشخیص توسط یک مکانیک داشته باشید نه یک کارشناس ساده تعویض روغن.

تسمه سرپانتین ترک خورده است

اگر در قسمت جلوی موتور خود متوجه صدای ساییدن شدید، ممکن است تسمه سرپانتین روی قرقره موتور لیز خورده باشد. علائم هشدار دهنده دیگری شامل چراغ هشدار باتری، اختلال در هیدرولیک فرمان می تواند وجود داشته باشد. اکیداً توصیه می شود که هنگام تعویض روغن، تسمه موتور خودرو خود را به طور کامل بررسی کنید تا از هزینه های قابل اجتناب بیشتر در جاده جلوگیری کنید.

خرابی کاتالیزور آئودی TT

اگر متوجه بوی غیرعادی از محفظه موتور آئودی TT خود شدید، متوجه دود سیاهی شدید که از اگزوز خارج می شود، یا به طور غیرمنتظره ای در تست آلایندگی رد شدید، احتمال زیادی وجود دارد که مبدل کاتالیزوری شما شروع به خرابی کرده. اگر موتور به درستی نگهداری شود، مبدل کاتالیزوری باید تا پایان عمر خودرو دوام بیاورد.

خرابی کویل احتراق

اگر می بینید که قبل از روشن ماندن دائمی چراغ شما سوسو می زند، یا اگر سوخت در سیلندر ناقص انجام می شود، ممکن است سیم پیچ احتراق TT شما از کار افتاده باشد. اگر کثیفی یا زباله وارد فیلترها و انژکتورهای ماشین شما شود، کویل های جرقه نیاز به تعویض دارند.

نشتی سنسورهای میل بادامک

خرابی سنسور موقعیت میل بادامک به ECU خودرو گزارش می شود. به عبارت دیگر، از آنجایی که ECU با چندین سنسور مراقبت می کند تا موتور آنطور که باید کار کند، سنسورهای فشار هوا و زمان نیز می توانند تحت تأثیر قرار گیرند. درهنگام تعویض سنسور میل بادامک آئودی TT باید دقت شود تا از ورود آب روی پایه سنسور یا اطراف آن جلوگیری شود.

خرابی سوپاپ آئودی

بوی روغن سوخته و لکه های روغنی که از موتور خودرو نشت می‌کند، اغلب نشان‌دهنده نشتی واشر سر سوپاپ است. این روغن همچنین می تواند سایر قسمت های موتور را در بر گیرد. گوشه های فلنج سخت ترین مناطق برای آب بندی هستند. به جای اینکه واشر درپوش سوپاپ خود را بارها و بارها تعمیر کنید، با کارشناسان تعمیر آئودی ما تماس بگیرید.

مشکلات موتور آئودی

مشکلات موتور آئودی RS4، RS5، Rs6، RS7

مانند سایر مدل های آئودی، تجمع دوده و کربن در منیفولد ورودی مشکلی است که نیاز به توجه مداوم دارد. یکی از موانع مکانیکی رایج در هنگام تعمیر این مشکل، گزارش گیرکردن منیفولد به باله ها است. لازم به ذکر است به دانش و تجربه قابل توجهی نیاز است تا منیفولدهای ورودی به درستی تمیز شود، چه رسد به تعویض آنها.

خرابی زنجیر تایم

در حالی که آئودی RS4-RS7 معمولا در این زمینه مشکلی ایجاد نمی‌کنند، تنظیم زنجیر زمان همچنان برای کارکردن خودرو همانطور که در نظر گرفته شده است ضروری است. راهنماهای زنجیر تایم و کشنده این مدل ها بیشتر فلزی با قطعات داخلی پلاستیکی می باشد. تنظیم کننده های بادامک به همراه زنجیر تایم پوشیده می شوند که ممکن است تعمیر آن گران باشد.

خرابی سنسورهای دمای روغن آئودی

ابتدا باید بررسی شود که آیا روغن سوزی و یا داغ شدن بیش از حد روغن اتفاق می افتد یا خیر. مسئله اصلی نگهداری از مدل های آئودی RS4، RS5، RS6 و RS7 این است که در مقایسه با مدل های کمتر رقابتی مانند A6 و Q5 به آموزش و تجربه بیشتری نیاز دارند. موتورهای آنها پرقدرت و بادوام هستند که رویایی برای رانندگان است و از نظر کالیبر بالاتر از سایر مدل ها در نظر گرفته می شوند.