کیلومتر شمار آئودی کار نمی کند؟ آیا قابل تعمیر است یا تعویض تنها گزینه است؟ اقدام بدون تمام اطلاعات می تواند مشکل را بدتر کرده و هزینه تعمیر کیلومتر آئودی را افزایش دهد. رفتن به یک فروشنده یا فروشگاه زمان و هزینه می برد. تجربه و دانش مکانیک های تایید شده اطلاعاتی را که برای تصمیم گیری صحیح تعمیر/تعویض نیاز دارید در اختیار شما قرار می دهد. دیزاین کیلومتر شمار آئودی به صورت صفحه نمایش میباشد. این صفحه همه داده های مربوط به خودرو مانند دور موتور، سرعت و … را نمایش میدهد و در مموری آن ثبت می شود.

audi km 2

بررسی تعمیر کیلومتر آئودی

کیلومتر شمار آئودی و سایر خودروها توسط سنسور سرعت چرخ جلو سمت چپ کنترل می شود. خودروهای قدیمی از کیلومتر شمار مکانیکی استفاده می کردند، اما با پیشرفت تکنولوژی، کیلومتر شمار الکترونیکی در خودروهای مدرن استفاده می شود. کیلومتر شمار الکترونیکی از یک سنسور برای ثبت فاصله استفاده می کند. تعمیر کیلومتر شمار آئودی و سایر خودروهای مدرن کمی مشکل است، بنابراین بهتر است این قطعه توسط متخصص تعمیر شود

علل خراب شدن کیلومتر شمار خودروی آئودی

1. سنسور سرعت آسیب دیده:
خرابی حسگر سرعت می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در سیستم خودرو، تنظیم سوخت و سیستم سرعت خودروهای آئودی ایجاد کند.
2.خطای ECU:
ECU که به عنوان کامپیوتر خودروی آئودی شناخته می شود،باید کنترل، هدایت و هماهنگی حسگرهای ماشین را انجام دهد. آسیب رسیدن به کیلومتر شمار می تواند باعث ایجاد مشکل در عملکرد این بخش از آئودی شود.
3. مشکلات فیزیکی در خودرو

اگر کیلومتر شمار آئودی آسیب ببیند، احتمال دارد ارتباط بین حسگر این قطعه و سایر قطعات از بین برود.

audi km 3

علائم خراب شدن کیلومتر شمار آئودی

1.در صفحه ماشین نویز وجود دارد
2.صفحه نمایش را خاموش میشود
3.خطا در تنظیمات نمایش داده شده

4.کیلومتر شمار آئودی در برقراری ارتباط با سایر سیستم های خودرو مشکل دارد.
5.کیلومترشمار بعد از روشن شدن خراب می شود .
6.هنگامی که دستگاه کیلومتر شمار از کار بیفتد، ممکن است مسافت پیموده شده واقعی خودرو را نشان ندهد. در این حالت به صورت کاذب عملکرد خودرو را بالاتر یا کمتر از سطح واقعی نشان می دهد

برای تعمیر کیلومتر آئودی به کجا مراجعه کنیم ؟

برای برطرف کردن مشکل کیلومتر شمار آئودی در ابتدا باید کل سیستم با دقت و مهارت زیاد بررسی گردد، پس از یافتن قسمت یا قطعه ای که باعث اختلال در عملکرد کیلومتر شمار شده در صورت امکان تعمیر و رفع مشکل گردد. اما اگر قطعه ای به تشخیص تعمیرکار نیاز به تعویض داشته باشد باید حتما با قطعه اورجینال تعویض شود تا در آینده خودرو دچار آسیب بیشتر نگردد .

audi km 4

در آخر:

همانطور که این مقاله نشان می دهد، عیب یابی مشکلات کیلومتر شمار آئودی به دلیل سنسورها و سیستم های متصل به هم کار آسانی نیست. رانندگی با کیلومتر شمار غیرفعال می‌تواند منجر به مشکلات متعددی شود. دانستن اینکه آیا تعمیر امکان پذیر است، چگونه آن را انجام دهید یا اینکه جایگزینی گزینه خوبی است، نیاز به دانش فنی و تجربه تخصصی دارد. دریافت بینش مکانیک خبره قبل از رفتن به مغازه بهترین راه برای اطمینان از اینکه تعمیر یا تعویض به درستی انجام شود.