صفر تا 100 تعمیر یونیت ABS آئودی

سیستم ترمز ضد قفل ( آئودی ABS ) به شما کمک می کند در مواقع اضطراری با بازگرداندن کشش به لاستیک ها، هدایت ماشین را در کنترل نگه دارید. سیستم ترمز ABS چگونه کار می کند:

از قفل شدن چرخ ها جلوگیری می کند، به راننده اجازه می دهد با خیال راحت و ایمنی بیشتر رانندگی کند. وقتی حسگرهای چرخ تشخیص می‌دهند که لاستیک‌های خودروی شما شروع به قفل شدن می‌کنند، به سرعت ترمزها را فشار داده و رها می‌کنند تا به طور خودکار از لغزش لاستیک‌ها جلوگیری کنند.
به محض اینکه لرزش ABS را احساس کردید، به فشار دادن و محکم نگه داشتن ترمز ادامه دهید.


اگر خودروی شما ABS چهار چرخ ندارد یا ABS کار نمی کند، اگر ماشین شما شروع به سر خوردن کرد، حتماً ترمز را پمپ کنید. ABS زمانی موثرتر عمل می کند که لاستیک ها به درستی باد شده و در شرایط خوبی باشند.
علل شایع نقص  ABS آئودی شامل فرسودگی لنت ترمز و هوا یا کثیفی در روغن ترمز است که در این صورت جهت تعمیر یونیت ABS آئودی سریعا اقدام نمایید.

نشانه های نیاز به تعمیر یونیت ABS آئودی

1.پدال ترمز پاسخگو نیست:
آیا احساس می کنید که کمی بیشتر از حد معمول پدال ترمز را فشار می دهید؟ این می تواند اولین علامتی باشد که نشان می دهد شما با پمپ ABS خود مشکل دارید.


2.پدال ترمز به نیروی بیشتری نیاز دارد:
پدال ترمز خودروی شما به گونه ای طراحی شده است که با کمترین تلاش کار کند و در خودرویی با ABS خوب، فقط کافی است آن را به آرامی لمس کنید تا ترمز را فشار دهید. اگر متوجه شدید که برای رسیدن به همان میزان قدرت ترمز باید بیشتر فشار بیاورید، این می تواند نشانه واضحی از شل بودن پمپ ABS باشد.


3.ترمزها قفل هستند:
تمام هدف ABS این است که از ترمزهای شما در برابر قفل شدن در شرایط سخت محافظت کند و به شما سطح بالایی از کشش بدهد. با این حال، اگر ترمزهای شما در شرایط رانندگی عادی قفل می شود، ممکن است پمپ ABS خراب باشد.
اگر رفتار عجیبی را از ترمزهای خود تجربه کردید یا متوجه صدای کلیک یا ترمز تصادفی شدید، اینها ممکن است اولین نشانه های مشکل باشند.
اگر مشکل از ترمزها باشد، جایی که چرخ‌ها در هنگام رانندگی قفل می‌شوند، احتمالاً پمپ ABS معیوب است و باید تعویض شود.


4.چراغ ABS روی داشبورد:
این واضح ترین علامت در لیست ما و تا حد زیادی رایج ترین نشانه ای است که ABS شما از مشکلاتی رنج می برد. در خودروهای جدیدتر، به دنبال یک چراغ هشدار ویژه، معمولاً نارنجی یا کهربایی، با نماد ABS روی آن باشید. خودروهای قدیمی ممکن است از چراغ هشدار موتور چک برای نشان دادن مشکلات این سیستم استفاده کنند.


5.کیلومترشمار خراب باشد:
ممکن است ترمزهای شما خراب باشد، اما مشکلات ABS نیز می تواند باعث ایجاد مشکل در سرعت سنج شما شود، بنابراین نمی توانید سرعت ماشین خود را در جاده ببینید.
در برخی موارد نادر، هنگامی که پمپ ABS از کار می افتد یا خراب می شود، این امر می تواند باعث خرابی سرعت سنج شود. سرعت اشتباه یا منفی را نشان می دهد که نشان می دهد ماشین با سرعت 0 مایل در ساعت حرکت می کند. این می تواند با فعال شدن ABS یا بررسی چراغ موتور همراه باشد

Audi ABS unit 1 2

خرابی یونیت ای بی اس آئودی

1.ماژول ABS آئودی معیوب است:
ABS شما در واقع برخی از اجزای مهم را با سیستم دیگری در خودروی شما به اشتراک می‌گذارد: سیستم کنترل کشش شما. کنترل کشش سیستمی است که برای حفظ حرکت روان هر چهار چرخ روی زمین طراحی شده است. اگر تشخیص دهد که یک چرخ شروع به چرخیدن نامنظم می‌کند، تا زمانی که یک‌ بار تنظیم مجدد شود، برق موتور شما را قطع می‌کند.

این برای جلوگیری از مصرف تصادفی انرژی بیش از حد و خارج‌ شدن از کنترل شما است. با این‌ حال، از آنجایی‌که هم ABS و هم کنترل کشش شما یک ماژول کنترل و سیستم خود عیب‌یابی مشترک دارند، گاهی اوقات یکی می‌تواند با دیگری تداخل داشته باشد. گاهی اوقات مشکل در چراغ کنترل کشش شما نیز می‌تواند باعث نور ABS شما شود، اما گاهی اوقات مشکل از سیستم ABS شما است.


2.روغن ترمز مخزن کمتر از حد معمول است:
سیستم ترمز شما هیدرولیک است، به این معنی که از نیروی فشار در سیلندر استفاده می‌کند تا باعث شود مایع لنت ترمز را مسدود کند و وسیله نقلیه شما را متوقف کند. این بدان معنی است که شما به سطح ثابت و ثابتی از مایع در سیستم ترمز نیاز دارید. با این‌ حال، اگر نشتی آهسته وجود داشته باشد یا مایع تبخیر شود، مقدار مایع کاهش می‌یابد و ترمزهای شما نمی‌توانند به‌درستی کار کنند. رایانه شما معمولاً می‌تواند با سنسورها این را تشخیص دهد و اگر آن را پیدا کرد، چراغ ABS را روشن می‌کند.


3.سنسورهای سرعت خراب هستند:
چرخ‌ها قطعه‌ای از تجهیزات هستند که به رایانه شما می‌گویند که هر چرخ به طور مستقل با چه سرعتی می‌چرخد. اگر کامپیوتر یک ناهنجاری در این سرعت‌ها را تشخیص دهد، سیستم کنترل کشش شما تنظیمات یا قدرت چرخ‌های مختلف را برای جبران آن انجام می‌دهد. با این‌ حال، اگر سنسور سرعت کثیف یا معیوب باشد، نمی‌تواند این اطلاعات را به طور دقیق منتقل کند. به‌ جای انجام تنظیمات زیاد، معمولاً سیستم‌های ABS و/یا کنترل کشش خود را خاموش کنید تا زمانی که مشکل برطرف شد، ماشین خود را مجدداً راه‌اندازی کنید.


4.سیستم ABS شما خاموش است:
ممکن است شما را شگفت‌زده کند، اما ممکن است توانایی روشن و خاموش‌کردن ABS را داشته باشید. هنگامی که سیستم را خاموش می‌کنید، معمولاً یک چراغ هشدار روی داشبورد شما روشن می‌شود تا به شما هشدار دهد که این ویژگی مهم ایمنی کار نمی‌کند. اگر کروز کنترل یا چراغ ABS شما روشن است، ممکن است سیستم شما به طور تصادفی خاموش شده باشد

ABS Audi 4 2

سوالات متداول در مورد تعمیر یونیت ABS آئودی


تعمیر یونیت ABS آئودی چه اهمیتی دارد؟

یونیت ABS یکی از اجزای حیاتی و ایمنی خودرو آئودی است که مسئول کنترل ترمز‌ها و جلوگیری از قفل شدن چرخ‌ها در صورت ترمز کردن ناگهانی است. تعمیر یونیت ABS آئودی اهمیت بسیاری دارد زیرا از طریق آن می‌توانید از کارایی و ایمنی بهتر ترمز‌ها و کنترل بهتر خودرو برخوردار شوید.

چه عللی باعث خرابی یونیت ABS آئودی می‌شود؟

فرسایش لوازم: سایش و زمان‌بر شدن قطعات داخلی یونیت ABS می‌تواند باعث خرابی آن شود.
آسیب جانبی: ضربه‌ها و تصادفات می‌توانند سبب آسیب به یونیت ABS شوند.
خرابی الکتریکی: خرابی در قطعات الکتریکی یونیت ABS می‌تواند باعث عدم عملکرد صحیح آن شود.
نفوذ آب: نفوذ آب به داخل یونیت ABS می‌تواند باعث قطع شدن مدارها و خرابی آن شود.

چگونه می‌توانم از خرابی ناگهانی یونیت ABS جلوگیری کنم؟

بررسی منظم: یونیت ABS را به صورت منظم بررسی و نگهداری کنید و در صورت تشخیص هرگونه نقص، به مراکز خدمات تخصصی مراجعه کنید.
رانندگی با احتیاط‌: هنگام رانندگی با دقت عمل کنید و ترمز‌ها را به موقع و بهینه استفاده کنید.
نگهداری منظم: به نگهداری منظم یونیت ABS اهمیت دهید و از تعمیرات به موقع استفاده کنید.

برای حفظ ایمنی ماشین و سرنشینان یونیت ABS آئودی کاملاً دقیق کار کند چرا که راننده با اعتماد به‌ سلامت سیستم ترمز بدون دغدغه می‌تواند رانندگی کند. پس چنانچه با علائم ذکر شده در این مقاله مواجه شدید در اولین فرصت به تعمیرگاه مدرن و مجهز رجوع کنید.