از مهم ترین بخش های خودرو بنز جلوبندی و تعلیق آن است. در صورتی که این بخش با مشکلاتی مواجه شود عملکرد خودرو هم دچار اختلال می گردد. برای تعمیر جلوبندی و تعلیق بنز پیشنهاد میشود به تعمیرگاهی تخصصی رجوع فرمایید. این تعمیرگاه ها برای تعمیر بخش های مختلف خودرو از افراد متخصص و ماهر استفاده میکنند.

بررسی تعمیر جلوبندی بنز و سیستم تعلیق

جلوبندی و تعلیق بنز باید به درستی کار کند زیرا که دارای وظایف مهمی است. در این مطلب به علائم خرابی جلوبندی و تعلیق خودروی بنز و نکاتی برای تعمیر جلوبندی و تعلیق بنز خواهیم پرداخت .

2018 AMG SUSPENSION
تعمیر جلوبندی و تعلیق بنز

جلوبندی خودرو بنز چیست ؟

به بخش زیر و جلوی خودرو ، جلوبندی گویند. سیستم جلوبندی خودرو جزو سیستم های مکانیکی است. برای اطلاع از نقص های موجود در سیستم جلوبندی پیشنهاد میشود خودرو را به صورت دوره ای سرویس نمایید.

در صورتی که سیستم جلوبندی بنز مشکل دار شود خودرو دچار اختلال می گردد. اگر شما تعمیر این بخش از بنز را جدی نگیرید ممکن است خسارت زیادی به جلوبندی و سایر قطعات خودرو وارد شود. پیشنهاد میشود در صورت بروز خرابی در سیستم جلوبندی و تعلیق خودرو در سریع ترین زمان نسبت به تعمیر آن اقدام کنید.

از مهم ترین وظایف این بخش می توان  به موارد زیر اشاره کرد :

  1. جلوبندی خودرو بنز تعلیق خودرو را برعهده دارد.
  2. کاهش لرزش خودرو در رانندگی روی سطوح ناهموار
  3. فنرهای جلوبندی خودرو بنز به صورت ضربه گیر عمل می کنند. این فنرها موجب کاهش فرسودگی و اختلالات ناشی از گیربکس، جعبه فرمان و … میگردند.
  4. کیفیت تعلیق خودروی بنز به سیستم جلوبندی این خودرو مربوط است . هر چقدر جلوبندی دارای کیفیت بهتری باشد شما از رانندگی بیشتر لذت می برید.
Mercedes Benz Suspension
تعمیر جلوبندی خودرو BENZ

سیستم تعلیق خودرو بنز چیست ؟

سیستم تعلیق خودرو بنز فنربندی  است. هنگامیکه خودرو بر روی سطح ناهموار در حال حرکت است سیستم تعلیق مانع از انتقال ارتعاشات به بدنه خودرو میشود. از وظایف اصلی این سیستم :

  1. گرفتن لرزشها و تکان ها
  2. ارتقای کارکرد چرخ ها و ایجاد اصطکاک مناسب بین لاستیک ها و سطح جاده
  3. کنترل راحت تر خودرو

بررسی علائم خرابی جلوبندی و تعلیق خودروی بنز

شایعترین نشانه های خرابی جلوبندی و تعلیق خودرو بنز  :

  1. لرزش در فرمان خودرو
  2. صدای نامتعارف
  3. انحراف خودرو بنز
  4. وجود آج هایی ناهمسطح روی لاستیک  خودرو
  5. چنانچه سیستم جلوبندی خودرو بنز دچار خرابی شود در عملکرد سیستم تعلیق نیز مشکلاتی ایجاد میشود.
  6. روغن زدگی در قطعات موجود در جلوبندی خودرو BENZ
  7. خودرو در قسمت سرپیچ ها فرمان پذیری نخواهد داشت.
mercedes benz suspension
بررسی علائم خرابی جلوبندی و تعلیق خودروی بنز

برای تعمیر جلوبندی بنز و سیستم تعلیق به کجا مراجعه کنیم ؟

جلوبندی و تعلیق خودرو بنز دارای ساختار پیچیده است . در صورت مشاهده هر مشکلی در این بخش پیشنهاد میشود به تعمیرگاه مدرن مراجعه کنید.

در تعمیرگاه پیشرفته تعمیر جلوبندی و تعلیق بنز توسط تعمیرکار حرفه ای و دوره دیده انجام می گردد. کادر فنی که در این تعمیرگاهها مشغول به کار هستند دارای دانش کافی در زمینه تعمیر خودروهای مدرن مثل بنز، بی ام و و … هستند .

در ساخت خودرو بنز از بروزترین فناوری استفاده می شود به همین جهت باید تعمیر این خودرو را به  متخصص در تعمیرگاهی که دارای بهترین و به روزترین تجهیزات است  سپرده شود .

در تعمیرگاه‌های تخصصی خدمات زیر ارائه داده می شود :

  1.  جلوبندی و تعلیق خودرو بنز دقیق و کامل مورد بررسی و تست قرار می گیرد.
  2. بعد از شناسایی مشکل اصلی ، تعمیرکار بهترین روش را برای تعمیر خودرو انتخاب می کند.
  3. اگر قطعه ای نیاز به تعویض داشته باشد باید قطعه اورجینال جایگزین آن میشود. چنانچه در هنگام تعویض قطعات جلوبندی و تعلیق خودرو تعمیرکار دقت نداشته باشد یا قطعه ای که جایگزین می شود قطعه اصلی  نباشد پس از گذشت مدتی کوتاه خودرو دوباره دچار مشکلات و خرابی های اساسی تر میشود.
coilover set mercedes benz 190
تعمیر جلوبندی و تعلیق بنز

در نهایت :

اگر شما مایل هستید جلوبندی و تعلیق خودرو به درستی تعمیر شود ازسپردن تعمیر این بخش ها به افرادی که مهارت لازم در این زمینه را ندارند پرهیز کنید . تعمیر جلوبندی بنز و سیستم تعلیق به صورت غیرتخصصی باعث اختلال در عملکرد خودرو میشود. در نتیجه شما مجبوربه پرداخت هزینه بسیار زیادی برای تعمیر دوباره این قطعات خواهید شد.