در ساختار خودروی بنز از رادار برای شناسایی موانع اطراف خودرو استفاده می شود. در صورت بروز مشکل در رادار بنز، عملکرد سیستم تشخیص فاصله و هشدار خودرو نیز ممکن است با اختلال مواجه شود. بهتر است برای تعمیر رادار بنز به تعمیرگاه های حرفه ای مراجعه کنید زیرا این تعمیرگاه ها خدمات استاندارد را به مشتریان خود ارائه می دهند. این تعمیرگاه ها از تجهیزات مدرن برای تعمیر رادار خودرو استفاده می کنند.

نحوه تعمیر رادار مرسدس بنز

رادار یک خودروی لوکس و پیشرفته مانند مرسدس بنز از دو جزء مختلف الکترونیکی و مکانیکی تشکیل شده است. این رادار به گونه ای طراحی شده است که نه تنها موانع اطراف خودرو را شناسایی می کند بلکه به هدایت و کنترل خودرو نیز کمک می کند. رادار می تواند مانند سایر اجزای خودرو دچار مشکل شود پس بهتر است علائم خرابی رادار BENZ را بدانید. اگر می خواهید در مورد تعمیر رادار بنز اطلاعات لازم را کسب کنید، بهتر است تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

تعمیر رادار مرسدس بنز
تعمیر رادار مرسدس بنز

انواع رادار بنز

رادار یکی از گزینه های مهم در خودروهای بنز است. استفاده از رادار به شما امکان می دهد رانندگی ایمن و راحت را تجربه کنید. با استفاده از دوربین های مختلف سرعت در هنگام رانندگی می توانید از ایمنی خودرو و سرنشینان آن اطمینان حاصل کنید.

مهمترین انواع رادار BENZ عبارتند از:

1. رادار عابر پیاده:

این نوع رادار یکی از نوآورانه ترین و هوشمندترین سیستم ها می باشد. رادار عابر پیاده می تواند عابران پیاده را شناسایی کند و این نوع رادار با صدا یا تصویر به راننده در مورد حضور عابران پیاده در نزدیکی خودرو هشدار می دهد. اگر راننده به هشدار عبور توجه نکند، خودرو به طور خودکار متوقف می شود.

2. رادار نقطه کور:

اگر جسم یا وسیله نقلیه ای در نقطه کور راننده باشد و راننده آن را نبیند، رادار نقطه کور به او هشدار می دهد. اگر خطر تصادف یا برخودر با یک شیء وجود داشته باشد، رادار نقطه کور، به طور خودکار ترمز می کند.

3. رادار رانندگی بین خطوط:

این نوع رادار در بالای خودرو نصب می شود. اگر راننده از مسیر اصلی خود منحرف شود، رادار بین خطوط، تغییر لاین را تشخیص و به او هشدار لازم را می دهد.

4. رادار پلاک خوان بنز:

این نوع رادار خودروی بنز می تواند داده های سرعت جاده را از روی داشبورد بخواند و سپس این اطلاعات را بر روی صفحه کیلومتر شمار خودرو بنز و هد آپ دیسپلی نمایش دهد.

5. کروز کنترل رادار:

این نوع رادار بر روی سپر خودرو نصب می شود. وظیفه رادار کروز کنترل فاصله بین خودروی شما با سایر خودروها است. یکی دیگر از کاربردهای کروز کنترل راداری کاهش خودکار سرعت خودرو است. اگر خودروی جلویی سرعت خود را کم یا زیاد کند، رادار کروز کنترل به طور خودکار سرعت خودرو را کم یا زیاد می کند.

6. رادار برای پارکینگ:

با کمک این نوع رادار راننده می تواند با خیال راحت پارک کند. با کمک رادار مخصوص پارکینگ، راننده در هنگام پارک خودرو نیازی به فرمان ندارد و می تواند به سادگی با استفاده از ترمز و گاز پارک کند.

مهمترین نشانه خرابی رادار بنز

از مهمترین نشانه های خرابی رادار BENZ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. رادار به درستی کار نمی کند.

2. پس از استارت زدن خودرو، سیستم BSD خطا را اعلام می کند.

3. خراب شدن سیستم  BDS

4. رادار شناسایی نمی شود.

5. چراغ قرمز روی رادار خودروی بنز چشمک می زند.

6. آب خودرگی و شکستگی و خرابی رادارها

نشانه خرابی رادار بنز
نشانه خرابی رادار بنز

هزینه تعمیر رادار بنز

هزینه تعمیر رادار بنز با توجه به تخصصی و بودن و پیچیده بودن آن نسبتا ارزان نیست. توجه داشته باشید که تشخیص مشکل رادار هزینه زیادی ندارد. پس از شناسایی مشکل رادار، تکنسین سرویس می تواند روش مناسب را برای تعمیر رادار BENZ انتخاب کند و با توجه به قطعات مورد نیاز، هزینه آن مشخص می شود. در تعمیرگاه ما مشتریان می توانند سفارش دهند تا انواع قطعات رادار را از کشورهای همجوار مخصوصا عمارات در مدت زمان بسیار کمی تهیه کنیم.

تعمیر رادار ماشین بنز
تعمیر رادار ماشین بنز

نتیجه:

برخی افراد برای صرفه جویی در هزینه های تعمیر رادار به تعمیرگاه هایی مراجعه می کنند که تجربه کافی در این زمینه را ندارند تا تعمیر رادار بنز را انجام دهند. تجربه نشان داده مراجعه به مراکز غیر تخصصی، موجب می شود رادار دوباره از کار بیفتد و یا مشکل جدی تری ایجاد کند. در این صورت باید دوباره هزینه تعمیر رادار پرداخت شود و هزینه تعمیر این قطعه از خودرو دو برابر می شود.