خودروی BENZ امروزه در سری های مختلف تولید شده است. هر کدام از مدل های متنوع این خودرو دارای ویژگی های خاص خود می باشند که موجب شده بیشتر افرادی که تمایل به خرید خودروی مدرن  و لاکچری دارند این مدل خودرو برای خرید انتخاب می کنند. این خودرو با وجود اینکه ساختار با کیفیتی دارد ممکن است به مرور زمان برخی از قطعات آن نظیر گیربکس، کیلومتر شمار و … دچار فرسودگی یا ایراد شوند. در صورتی که کیلومتر شمار خودروی شما دچار خرابی شده بهتر است برای تعمیر کیلومتر بنز به تعمیرگاه تخصصی خودروی BENZ مراجعه کنید.

بررسی تعمیر کیلومتر بنز

کیلومتر شمار بنز و سایر خودروها کار خود را با حرکت کردن خودرو آغاز می کنند. ثبت مسافت طی شده توسط کیلومتر شمار انجام میشود . در ساخت خودروهای قدیمی تر از کیلومتر شمار مکانیکی استفاده می شد ولی با پیشرفت تکنولوژی امروزه در ساختار خودروهای مدرن از کیلومتر شمار الکترونیکی استفاده می گردد. در کیلومتر شمارهای الکترونیکی از سنسور برای ثبت میزان مسافت استفاده می شود. از آنجاییکه  تعمیر کیلومتر بنز و سایر خودروهای لوکس تا حدودی دشوار است بنابراین بهتر است تعمیر این قطعه توسط فردی متخصص انجام شود.

speedometr of mersedes benz 5
کیلومتر شمار بنز

نحوه کار کیلومتر شمار خودروی بنز چگونه است ؟

کیلومتر شمار بنز به شکل یک صفحه نمایش طراحی شده است. این صفحه نمایش تمامی دیتاها و داده های مربوط به خودرو نظیر دور موتور، سرعت و … را نشان می دهد و در حافظه خود ثبت می کند.

دلایل خرابی کیلومتر شمار BENZ

دلایل خرابی کیلومتر شمار خودروی BENZ متفاوت هستند. از مهم ترین دلایل خرابی کیلومتر شمار BENZ می توان به موارد زیر اشاره کرد :

مشکل سنسور مربوط به سرعت

خرابی سنسور سرعت می تواند باعث بروز مشکل در سیستم کروز، تنظیم سوخت و سیستم سرعت خودروی BENZ  شود.

خراب شدن ECU 

ECU که به کامپیوتر خودروی BENZ میشناسیمش وظیفه کنترل، هدایت و هماهنگی سنسورهای خودرو را برعهده دارد. اگر کیلومتر شما دچار آسیب شود در روند کارکرد این قطعه نیز اختلال ایجاد می شود.

ایجاد مشکلات فیزیکی برای خودرو

چنانچه کیلومتر شمار بنز دچار آسیب شود ممکن است ارتباط بین سنسور این بخش با سایر بخش ها از بین برود.

خرابی سنسور سرعت می تواند باعث بروز مشکل در سیستم کروز، تنظیم سوخت و سیستم سرعت خودروی BENZ  شود.

خراب شدن ECU :

ECU که به کامپیوتر خودروی BENZ میشناسیمش وظیفه کنترل، هدایت و هماهنگی سنسورهای خودرو را برعهده دارد. اگر کیلومتر شما دچار آسیب شود در روند کارکرد این قطعه نیز اختلال ایجاد می شود.

ایجاد مشکلات فیزیکی برای خودرو

چنانچه کیلومتر شمار بنز دچار آسیب شود ممکن است ارتباط بین سنسور این بخش با سایر بخش ها از بین برود.

speedometr of mersedes benz
دلایل خرابی کیلومتر شمار BENZ

علائم خراب شدن کیلومتر شمار بنز

از اساسی ترین علائم خرابی کیلومترشمار  بنز می توان به این موارد  اشاره کرد :

  1. ایجاد پارازیت در صفحه نمایش خودرو
  2. خاموش شدن صفحه نمایش
  3. ا خطا در پارامترهای نمایش داده شده
  4. کیلومتر شمار بنز دچار خطای ارتباطاتی با سایر سیستم های خودرو می شود.
  5. کیلومتر شمار بعد از روشن شدن به اصطلاح هنگ می کند.
  6. دستگاه کیلومتر شمار ممکن است زمانی که دچار خرابی می شود کیلومتر واقعی خودرو را نمایش ندهد. در این صورت میزان کارکرد خودرو را به اشتباه بیش از حد واقعی نشان خواهد داد.
speedometr of mersedes benz 3
علائم خرابی کیلومتر بنز

برای تعمیر کیلومتر بنز به کجا مراجعه کنیم ؟

اگر  کیلومتر شمار بنز دچار خرابی شود باید هر چه سریع تر نسبت به تعویض یا تعمیر آن اقدام کنید. توجه داشته باشید که تعمیر کیلومتر بنز باید توسط شخصی ماهر و دوره دیده انجام شود. برای تعمیر این قطعه از خودرو مراحل زیر طی می شود :

  1. در قدم اول باید کیلومتر شمار بنز  کامل بررسی شود تا تعمیرکار بتواند عیب آن را شناسایی کند.
  2. زمانیکه کیلومتر شمار دچار خرابی جدی شده باشد باید نسبت به تعویض آن اقدام کنید.
  3. در صورتی که کیلومتر شمار قابل تعمیر باشد تعمیرکار باید از روشی مناسب برای تعمیر آن استفاده کند.
  4. اگر کیلومتر شمار دچار خرابی زیادی باشد در تعمیرگاه های تخصصی کیلومتر شمار اورجینال جایگزین این قطعه آسیب دیده می شود.

برای تعمیرات کیلومتر BENZ باید به تعمیرگاهی تخصصی و پیشرفته مراجعه کنید. اگر کیلومتر شمار بنز به درستی تعمیر نشود بدون شک مشکلات آن نیز کامل برطرف نمی شوند در نتیجه برای تعمیر این قطعه شما باید مجددا هزینه ای را پرداخت کنید. در صورت تعمیر نادرست کیلومتر شمار همچنین ممکن است به کیلومتر شمار آسیب جدی وارد شود که در این صورت باید این قطعه تعویض گردد.

mercedes benz odometer
تعمیر کیلومتر بنز

نتیجه گیری : اینجا  با اصول تعمیر کیلومتر بنز آشنا شدید. امیدواریم از مطالعه این مطلب نهایت بهره را برده باشید و با علائم خرابی و نحوه تعمیر کیلومتر شمار خودروی بنز (BENZ) آشنا شده باشید.