آینه خودروی بی ام و یکی از مهم ترین قطعات در خودرو به شمار می رود. تعمیر آینه بی ام و با توجه به وجود بورد الکترونیکی در اکثر مدل ها، کاری پیچیده تر از تعمیر آینه BMW های قدیمی یا سایر خودرو ها است. گاهی اوقات شکستگی خود آینه و یا قاب و روپوش آینه سواری بی ام دبلیو را می توان بدون باز کردن آینه و بصورت سرپایی تعمیر کرد ولی در خرابی های الکترونیکی و یا شکستگی های عمیق بعضا باید آینه برای تعمیر بطور کامل باز شود.

تمام مواردی که راننده نمی تواند با چشم مشاهده کند توسط آینه های مختلف خودرو برای وی قابل مشاهده هستند. آینه های خودرو همچنین باعث می شوند تا راننده تمرکز بیشتری را در زمان انجام رانندگی داشته باشد. در صورتی که آینه های خودروی بی ام و دچار خرابی شده اند بهتر است هر چه سریعتر نسبت به تعمیر آینه بی ام و اقدام کنید. با تعمیر به موقع می توانید از بیشتر شدن خرابی و تعویض آینه خودرو تا حد زیادی جلوگیری کنید.

برای تعمیر آینه بی ام و به کجا مراجعه کنیم ؟

آینه وسط و آینه های بغل از اصلی ترین آینه های خودروی بی ام و به شمار می روند. در طراحی این مدل خودرو همچنین آینه های دیگری نیز تعبیه شده اند. آینه های بی ام و از ظرافت و پیچیدگی برخوردار هستند. به همین دلیل تعمیر آینه بی ام و را بهتر است فردی انجام دهد که مهارت لازم را در این زمینه داشته باشد.

bmw mirror repair 2
تعمیرات آینه BMW

بررسی انواع مدل های آینه های بی ام و

در طراحی خودروی بی ام و آینه های مختلفی تعبیه شده اند. انواع آینه خودروی BMW عبارتند از :

  1. آینه قسمت وسط خودرو
  2. آینه سمت چپ و سمت راست خودرو ( آینه بغل )
  3. آینه نقطه کور
  4. آینه ال ای دی
  5. آینه سنسور دار

آینه های خودروی BMW به صورت برقی طراحی شده اند. در صورتی که یکی از آینه ها دچار خرابی شود برای تعمیر آن بهتر است به تعمیرگاهی معتبر و پیشرفته مراجعه نمایید.

علائم خرابی آینه بی ام و

دلایل زیادی باعث خرابی هر یک از آینه های خودروی بی ام می شوند. از مهم ترین علائم خرابی آینه بی ام و می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. اگر در سیستم برق خودرو اشکالاتی ایجاد شود در عملکرد آینه ها نیز مشکلاتی ایجاد خواهد شد.
  2. وجود ترک خوردگی در آینه خودروی بی ام و
  3. تنظیم نشدن آینه ها به صورت اتومات
  4. وجود شکستگی در قاب آینه خودرو
  5. تولید صدا در زمان باز و بسته شدن آینه خودروی بی ام و

در صورت مشاهده هر یک از نشانه های ذکر شده بهتر است تست و عیب یابی آینه خودروی بی ام و توسط فردی ماهر انجام شود.

bmw mirror repair 3
علائم خرابی آینه بی ام و

مراحل تعمیر آینه بی ام و

در صورتی که متوجه ایجاد مشکل در آینه خودروی بی ام و شدید بهتر است هر چه سریعتر تعمیر آینه بی ام و را انجام دهید. با توجه به اینکه خودروی بی ام و از انواع خودروهای پیشرفته به شمار می رود بنابراین در صورت آسیب دیدن آینه های خودرو باید به تعمیرگاه های مدرن مراجعه کنید. در تعمیرگاه تخصصی تعمیر خودرو برای انجام تعمیرات آینه BMW و سایر قطعات خودرو از تجهیزات پیشرفته استفاده می شود.

مراحل تعمیر آینه بی ام و عبارتند از :

  1. ابتدا آینه های خودرو توسط تعمیرکار با دقت زیادی بررسی و تست می شوند.
  2. بعد از شناسایی مشکل آینه تعمیرکار روشی مناسب را برای تعمیر آن در نظر می گیرد.
  3. در صورتی که آینه قابل تعمیر نباشد باید تعویض شود. در تعمیرگاه های مجاز قطعات اورجینال جایگزین قطعات آسیب دیده خودرو می شوند.

هزینه تعمیرات آینه بی ام و چقدر است ؟

عوامل زیر روی تعیین هزینه تعمیر آینه بی ام و تاثیرگذار هستند :

  1. نوع مشکل آینه
  2. تعویض آینه خودرو ( در صورتی که آینه نیاز به تعویض داشته باشد هزینه نصب نیز از مشتری گرفته می شود.)
  3. دستمزد تعمیرکار
  4. تجهیزات مورد استفاده در زمان نصب یا تعمیر آینه بی ام و
  5. در صورتی که آینه دچار ترک خوردگی شده باشد و نیاز به ترمیم داشته باشد هزینه ترمیم آن با توجه به میزان و نوع شکستگی تعیین می شود.

شایان ذکر است که هر چه شما سریعتر برای تعمیر آینه بی ام و به تعمیرگاهی معتبر و حرفه ای مراجعه کنید بدون شک هزینه کمتری را باید برای انجام تعمیرات بپردازید.

سخن آخر :

تعمیر آینه بی ام و کاری تخصصی است و نیاز به مهارت زیادی دارد. در نتیجه شما باید برای تعمیر این قطعه از خودرو از تعمیرکاری ماهر و دوره دیده کمک بگیرید. هرگز کار تعمیر آینه خودروی خود را به افرادی که در این زمینه مهارت و دانش کافی ندارند نسپارید زیرا ممکن است مشکلات جدی تری برای آینه های خودروی شما پیش بیاید.