در ساختار خودروی بی ام و از رادار برای شناسایی موانعی که در اطراف خودرو قرار دارند استفاده می شود. اگر رادار بی ام و دچار مشکل شود ممکن است عملکرد خودرو نیز دچار اختلال شود. برای تعمیر رادار بی ام و بهتر است به تعمیرگاه های حرفه ای مراجعه کنید زیرا این تعمیرگاه ها خدمات قابل توجهی را به مشتریان خود ارائه می دهند. در این تعمیرگاه ها برای انجام تعمیر رادار خودرو از تجهیزات مدرن استفاده می شود.

نحوه تعمیر رادار بی ام و

رادار خودروهای لاکچری و پیشرفته نظیر خودروی بی ام و از دو قسمت مختلف الکترونیکی و مکانیکی تشکیل شده است. ساختار رادار به صورتی است که علاوه بر شناسایی موانعی که در اطراف خودرو قرار دارند به هدایت و کنترل خودرو نیز کمک زیادی می کند. رادار ممکن است مانند سایر قطعات خودرو دچار مشکلاتی شود بنابراین بهتر است شما با نشانه های خرابی رادار BMW آشنا شوید. اگر تمایل دارید از نحوه تعمیر رادار بی ام و اطلاعات لازم را بدست آورید بهتر است تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

bmw radar repair 2
تعمیرات رادار BMW

انواع رادار بی ام و

رادار یکی از مهم ترین آپشن های خودروی بی ام و به شمار می رود. استفاده از رادار باعث می شود تا شما بتوانید رانندگی امن و راحتی را تجربه کنید. با استفاده از رادار های مختلف در زمان رانندگی شما می توانید ایمنی را برای خودروی خود و سرنشینان خودرو به ارمغان بیاورید.

برخی از مهم ترین انواع رادار BMW عبارتند از :

  1. رادار مخصوص عابر پیاده :

این نوع رادار جزو سیستم های جدید و هوشمند به شمار می رود. رادار عابر پیاده قادر به تشخیص عابرین پیاده است و این نوع رادار به راننده در مورد وجود عابرین پیاده در نزدیکی خودرو به وسیله صوت یا گرافیک هشدار می دهد. در صورتی که راننده به هشدار عابر توجهی نکند خودرو به شکل اتومات ترمز گیری می کند.

  • رادار نقطه کور :

زمانی که یک جسم یا خودرویی در نقطه کور راننده قرار داشته باشد و راننده قادر به مشاهده آن نباشد رادار نقطه کور به وی هشدار می دهد. اگر خطر برخورد یا تصادف نیز وجود داشته باشد رادار نقطه کور خودرو بی ام و به شکل خودکار ترمز گیری می کند.

  • رادار بین خطوط :

این نوع رادار در قسمت بالایی خودرو نصب می گردد. در صورتی که راننده از مسیر اصلی خود منحرف شود رادار بین خطوط به راننده هشدار لازم را می دهد.

bmw radar repair 3
تعمیرات رادار BMW

رادار تابلو خوان خودروی بی ام و :

این نوع رادار خودرو بی ام و می تواند اطلاعات سرعت جاده را از روی تابلوی راهنما بخواند سپس این اطلاعات را روی صفحه کیلومتر و هد آپ دیسپلی خودروی بی ام و نمایش خواهد داد.

  • رادار کروز کنترل :

این نوع رادار روی سپر خودرو نصب می گردد. وظیفه رادار کروز کنترل فاصله خودروی بی ام و با سایر خودروها است. یکی دیگر از کاربردهای رادار کروز کنترل کاهش سرعت خودرو به صورت اتوماتیک است. اگر خودرویی جلویی سرعتش را افزایش یا کاهش دهد رادار کروز کنترل به صورت اتوماتیک سرعت خودرو را افزایش یا کاهش می دهد.

  • رادار مخصوص پارک خودرو :

به کمک این نوع رادار راننده می تواند پارک بسیار مطمئنی را داشته باشد. به کمک رادار مخصوص پارک خودرو دیگر راننده در زمان پارک خودرو نیازی به فرمان ندارد و می تواند به کمک ترمز و گاز عمل پارک را به راحتی انجام دهد.

bmw radar repair 4
انواع رادار BMW

مهم ترین نشانه های خرابی و لزوم تعمیر رادار بی ام و

از مهم ترین نشانه های خرابی رادار BMW می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. رادار از کالیبره خارج شده است.
  2. بعد از روشن شدن خودرو سیستم BSD خطایی را اعلام می کند.
  3. دی اکتیو شدن سیستم BDS
  4. رادار ست نمی شود.
  5. چراغ قرمز رادار خودرو بی ام و روشن می شود.
  6. آب خوردگی و شکستگی رادارها
bmw radar repair 5
تعمیر رادار بی ام و

نشانه خرابی رادار بی ام و

تعمیر رادار بی ام و کار تخصصی و پیچیده ای است. اگر یکی از رادارهای خودروی شما دچار خرابی و مشکلاتی شده باشد بهتر است برای تعمیر آن از تعمیرکاری متخصص و حرفه ای کمک بگیرید.

توجه داشته باشید که شناسایی مشکل رادار از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. بعد از شناسایی مشکل به وجود آمده برای رادار تعمیرکار می تواند روشی مناسب را برای انجام تعمیرات رادار BMW انتخاب کند.

در تعمیرگاه های حرفه ای و تخصصی BMW ، تعمیر انواع رادار خودروی بی ام و به مشتریان ارائه داده می شود.

bmw radar repair 1
تعمیرات رادار خودرو بی ام و

نتیجه گیری :

اغلب افراد برای انجام تعمیر رادار بی ام و به تعمیرگاه هایی که تخصص کافی در این زمینه را ندارند مراجعه می کنند تا در هزینه های ناشی از تعمیر رادار صرفه جویی شود. در صورتی که این کار نادرست است و اگر تعمیر رادار خودرو به درستی تعمیر می شود ممکن است رادار دوباره از کار بیفتد و دچار مشکل جدی تر شود. در این صورت برای تعمیر مجدد رادار باید هزینه ای پرداخت شود و هزینه ناشی از تعمیرات این بخش از خودرو دو برابر می شود.