موتور یکی از مهم ترین اجزای ماشین به شمار می رود و کمتر پیش می آید که موتور خودرو های گران قیمت نظیر BMW و … دچار آسیب شود. در صورتی که موتور خودرو بی ام و دچار آسیب و مشکلاتی شود بهتر است برای تعمیر موتور بی ام و به تعمیرگاه های تخصصی خودرو مراجعه کنید.

برای تعمیر موتور بی ام و به کجا مراجعه کنیم ؟

افرادی که خودروهای گران قیمت نظیر خودرو بی ام و را برای خرید انتخاب می کنند در صورت خرابی موتور و سایر بخش های اتومبیل بهتر است به تعمیرگاه های پیشرفته مراجعه کنند. زیرا تعمیرگاه های معمولی همه امکانات مورد نیاز برای تعمیر خودروهای گران قیمت را ندارند و در نتیجه خودرو ممکن است بعد از تعمیر دچار مشکلات زیادی شود. در ادامه نکاتی برای تعمیر موتور بی ام و را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

بررسی اجزای مختلف موتور خودروی بی ام و

اجزای موتور بی ام و عبارتند از :

  1. سیلندر
  2. بلوک سیلندر
  3. سر سیلندر و واشر سیلندر
  4. بوش سیلندر
  5. پیستون
  6. واتر پمپ
  7. میل لنگ
  8. سوپاپ
  9. میل سوپاپ
  10. کارتر
  11. تسمه تایم
  12. شمع
  13. شاتون
  14. فلایویل
  15. فنر سوپاپ
  16. پمپ مخصوص روغن
  17. توربو شارژ و سوپر شارژ
  18. موتور استارت
  19. رینگ پیستون
  20. سوپاپ مخصوص پی سی وی

حال که با قطعات مختلف موتور بی ام و آشنا شدید بدون شک به ساختار پیچیده این موتور نیز پی برده اید. با توجه به پیچیدگی موتور این خودرو بهتر است در صورت مشاهده هرگونه خرابی ، تعمیر موتور بی ام و توسط فردی متخصص و ماهر انجام شود. در صورتی که فرد دانش لازم را در این زمینه نداشته باشد ممکن است خسارات جبران ناپذیری را به موتور خودرو وارد کند.

نحوه تعمیر موتور بی ام و

موتور خودرو بی ام و دارای ظرافت خاصی است به همین دلیل تعمیر آن نیاز به دقت زیادی دارد. اگر موتور این مدل خودرو به درستی تعمیر نشود بدون شک در آینده خودرو دچار مشکلات زیادی می شود.

تعمیر موتور BMW به صورت مراحل زیر انجام می شود :

  1. ابتدا موتور خودرو باید از بدنه اصلی جدا شود تا تعمیرکار بتواند به راحتی موتور را تعمیر نماید. برای جدا کردن موتور از بدنه خودرو از جرثقیل استفاده می شود.
  2. مکانیک بعد از بررسی دقیق موتور مشکل آن را شناسایی می کند.
  3. اگر قطعه آسیب دیده به صورت کامل از کار افتاده باشد باید قطعه جدید و اورجینالی جایگزین آن شود. در صورتی که قطعه آسیب دیده قابل تعمیر باشد توسط مکانیک تعمیر می شود.
  4. بعد از انجام تعمیر موتور ، باید با دقت زیادی این قطعه مهم خودرو را روی بدنه اصلی اتومبیل سوار کنید.

نتیجه گیری :

اگر در موتور بی ام و نشانه ای از خرابی و مشکلات را مشاهده می کنید بهتر است هر چه سریع تر نسبت به تعمیر موتور بی ام و اقدام کنید. در صورتی که تعمیر موتور را به تعویق بیندازید بدون شک خسارات جبران ناپذیری به خودروی شما وارد می شود.