خودروی BMW امروزه در انواع سری های مختلف تولید شده است. هر یک از مدل های متنوع این خودرو دارای ویژگی های خاص خود می باشند به همین دلیل بیشتر افرادی که تمایل به خرید خودروی لوکس و لاکچری دارند این مدل خودرو برای خرید انتخاب می کنند. این خودرو با وجود اینکه ساختار با کیفیتی دارد ممکن است به مرور زمان برخی از قطعات آن نظیر گیربکس، کیلومتر شمار و … دچار مشکلاتی شوند. در صورتی که کیلومتر شمار خودروی شما دچار خرابی شده بهتر است برای تعمیر کیلومتر بی ام و به کمپانی تعمیرات تخصصی خودروی BMW مراجعه کنید.

بررسی تعمیر کیلومتر بی ام و

کیلومتر شمار بی ام و و سایر خودروها کار خود را حرکت کردن خودرو آغاز می کنند. کیلومتر شمار وظیفه ثبت مسافت خودرو را برعهده دارد. برای ساخت خودروهای قدیمی تر از کیلومتر شمار مکانیکی استفاده می شد ولی با پیشرفت تکنولوژی در ساختار خودروهای مدرن و امروزی از کیلومتر شمار الکترونیکی استفاده می گردد. در کیلومتر شمارهای الکترونیکی از سنسور برای ثبت میزان مسافت استفاده می شود. تعمیر کیلومتر بی ام و و سایر خودروهای لوکس تا حدودی دشوار است بنابراین بهتر است تعمیر این قطعه توسط فردی متخصص انجام شود.

نحوه کار کیلومتر شمار خودروی بی ام و چگونه است ؟

کیلومتر شمار بی ام و به شکل یک صفحه نمایش طراحی شده است. این صفحه نمایش تمامی دیتاها و داده های مربوط به خودرو نظیر دور موتور، سرعت و … را نشان می دهد و در حافظه خود ثبت می کند.

BMW km repair2

دلایل خرابی کیلومتر شمار بی ام و

دلیل خرابی کیلومتر شمار خودروی BMW متفاوت هستند. از مهم ترین دلایل خرابی کیلومتر شمار BMW می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. خراب شدن سنسور مربوط به سرعت :

خرابی سنسور مربوط به سرعت می تواند باعث بروز مشکل در سیستم کروز، تنظیم سوخت و سیستم سرعت خودرویBMW  شود.

  • خراب شدن ECU :

ECU که به کامپیوتر خودروی BMW معروف است وظیفه کنترل، هدایت و هماهنگی سنسورهای خودرو را برعهده دارد. اگر کیلومتر شما دچار آسیب شود در روند کارکرد این قطعه نیز اختلالاتی ایجاد می شود.

  • ایجاد مشکلات فیزیکی برای خودرو

در صورتی که کیلومتر شمار بی ام و دچار آسیب شود ممکن ارتباط بین سنسور این بخش با سایر بخش ها از بین برود.

BMW km repair

علائم خراب شدن کیلومتر شمار بی ام و

از مهم ترین علائم خرابی کیلومتر بی ام و می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. ایجاد نویز در صفحه نمایش خودرو
  2. خاموش شدن صفحه نمایش
  3. ایجاد خطا در پارامترهای نمایش داده شده
  4. کیلومتر شمار بی ام و دچار خطای ارتباطاتی با سایر سیستم های خودرو می شود.
  5. کیلومتر شمار بعد از روشن شدن دچار اختلال می شود و به اصطلاح هنگ می کند.
  6. دستگاه کیلومتر شمار ممکن زمانی که دچار خرابی می شود کیلومتر واقعی خودرو را نمایش ندهد. در این صورت میزان کارکرد خودرو را به اشتباه بیش از حد واقعی نشان خواهد داد.

برای تعمیر کیلومتر بی ام و به کجا مراجعه کنیم ؟

کیلومتر شمار بی ام و اگر دچار خرابی شود باید هر چه سریع تر نسبت به تعویض یا تعمیر آن اقدام کنید. توجه داشته باشید که تعمیر کیلومتر بی ام و باید توسط فردی متخصص و دوره دیده انجام شود. برای تعمیر این قطعه از خودرو مراحل زیر طی می شود :

  1. ابتدا کیلومتر شمار بی ام و باید به دقت بررسی شود تا تعمیرکار بتواند عیب آن را شناسایی کند.
  2. در صورتی که کیلومتر شمار دچار خرابی جدی شده باشد باید نسبت به تعویض آن اقدام کنید.
  3. در صورتی که کیلومتر شمار قابلیت تعمیر داشته باشد تعمیرکار باید از روشی مناسب برای تعمیر آن استفاده کند.
  4. اگر کیلومتر شمار دچار خرابی زیادی شود در تعمیرگاه های تخصصی کیلومتر شمار اورجینال جایگزین این قطعه آسیب دیده می شود.

شایان ذکر است که برای تعمیرات کیلومتر BMW باید به تعمیرگاهی تخصصی و پیشرفته مراجعه کنید. اگر کیلومتر شمار بی ام و به درستی تعمیر نشود بدون شک مشکلات آن نیز به صورت کامل برطرف نمی شوند در نتیجه برای تعمیر این قطعه شما باید مجددا هزینه ای را پرداخت کنید. در صورت تعمیر نادرست کیلومتر شمار همچنین ممکن است به کیلومتر شمار آسیب جدی وارد شود که در این صورت باید این قطعه تعویض گردد.

سوالات متداول درباره تعمیر کیلومتر بی ام و

۱. سوال: کیلومتر خودروم هنگامی که روشن می‌شود نمی‌چرخد. مشکل چیست؟
پاسخ: این مشکل معمولاً به خاطر خرابی موتور دورانی کیلومتر است. بهتر است به یک تعمیرکار مجرب مراجعه کنید تا موتور دورانی را بررسی و تعمیر کند.

۲. سوال: کیلومتر خودروم صفحه نمایش خاموش دارد. چه کار کنم؟
پاسخ: ابتدا مطمئن شوید که کلید روشن-خاموش در جای مناسب قرار دارد و بررسی کنید که باتری خودرو شارژ شده باشد. اگر با این اقدامات مشکل حل نشد، بهتر است تعمیرگاه متخصص بی‌ام‌و را مراجعه کنید.

۳. سوال: کیلومتر خودروم پس از مدتی صدای بی‌صدا می‌دهد. آیا این مشکل عیب جدی است؟
پاسخ: صداهای عادیی که از کیلومتر خودرو بیامده است معمولاً به عملکرد قطعات مکانیکی کیلومتر، مانند دنده‌ها و مکانیسم‌های دیگر، مربوط می‌شود. اگر صداها بسیار شدید یا نامتعارف به نظر می‌رسند، بهتر است تعمیرگاه متخصص بی‌ام‌و را مراجعه کنید.

۴. سوال: نورهای کیلومتر خودروم برخی از زمان‌ها ناپایدار است و ممکن است روشن و خاموش شوند. چه کار کنم؟
پاسخ: این مشکل معمولاً به خاطر اتصالات یا کابل‌های ناقص در کیلومتر برمی‌گردد. اگر توانایی تعمیر خود را ندارید، بهتر است به یک تعمیرکار متخصص مراجعه کنید تا اتصالات را بررسی و تعمیر کند.

۵. سوال: صفحه نمایش کیلومتر خودروم اطلاعات نادرستی را نشان می‌دهد. چه باید بکنم؟
پاسخ: این مشکل معمولاً به خاطر خرابی سنسورها یا ماژول‌های الکترونیکی مرتبط با کیلومتر برمی‌گردد. بهتر است به یک تعمیرکار مجرب مراجعه کنید تا سیستم الکترونیکی کیلومتر را بررسی و تعمیر کند.

نتیجه گیری :

در این مطلب با اصول تعمیر کیلومتر بی ام و آشنا شدید. امیدواریم از مطالعه این مطلب نهایت بهره را برده باشید و با علائم خرابی و نحوه تعمیر کیلومتر شمار خودروی BMW آشنا شده باشید.