ایربگ خودرو BMW در زمان تصادف به صورت اتومات پر باد می شود و بصورت یک محافظ بین خودرو و سرنشین عمل می کند از این رو تعمیر ایربگ بی ام و یکی از نیازهای هر مالک BMW است که احتمالا بر اثر تصادف و یا برخورد خودرو با اشیاء ایربگ آن عمل کرده است. ایربگ بعد از کمربند ایمنی از مهم ترین اجزایی است که ایمنی خودرو را افزایش می دهد. وجود هرگونه خرابی در ایربگ باعث می شود تا این قطعه به درستی کار نکند.

با توجه به ضرورت وجود ایربگ بهتر است در صورت مشاهده هرگونه خرابی در این قطعه هر چه سریع تر آن را تعمیر کنید. تعمیر ایربگ بی ام و را تعمیرگاه های زیادی انجام می دهند اما با توجه به حساسیت بالای خودروهای آلمانی بهتر است شما تعمیر ایربگ بی ام دبلیو را به تعمیرگاهی پیشرفته بسپارید.

بررسی تعمیر ایربگ بی ام و

ایربگ خودرو BMW متشکل از سه قسمت اصلی نظیر کیسه هوا، سیستم کیسه هوا و سنسور می باشد. ممکن است هر یک از این قسمت ها دچار خرابی شوند بنابراین قبل از تعمیر ایربگ بی ام و باید قطعه ای که دچار خرابی شده است به درستی تشخیص داده شود.

bmw airbag repair 2
تعمیر ایربگ بی ام و

بررسی انواع ایربگ BMW

انواع ایربگ های خودرو شامل موارد زیر می شوند :

  1. ایربگ مخصوص سرنشین
  2. ایربگ مخصوص راننده
  3. ایربگ میانی
  4. ایربگ جانبی
  5. ایربگ زانویی
  6. ایربگ مخصوص عابر پیاده
  7. ایربگ مخصوص کمربند ایمنی

نشانه های خرابی ایربگ بی ام و

زمانی که ایربگ خودرو دچار مشکل می شود نشانه هایی از خرابی ایربگ در خودرو ظاهر می شوند. از مهم ترین نشانه های خرابی ایربگ بی ام و می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. روشن ماندن چراغ ایربگ
  2. شل شدن سوکت مخصوص کیسه ایربگ
  3. خراب شدن یونیت ایربگ به دلیل وجود مشکل سخت افزاری
  4. خراب شدن یونیت ایربگ به دلیل باطری به باطری کردن خودرو
  5. وجود خرابی در قسمت پشت آمپر
  6. وجود خرابی در کمربندهای خودرو BMW
bmw airbag repair 3
علائم خرابی ایربگ بی ام و

تعمیر ایربگ بی ام و چگونه انجام می شود ؟

ایربگ خودرو  BMW از قطعاتی مختلف ساخته شده است که ممکن است در روند کار این قطعات اختلالاتی ایجاد شود.

تعمیرگاه های معتبر برای تعمیر ایربگ بی ام و خدمات زیر را به مشتریان ارائه می دهند :

  1. تعمیرات سیم کشی ایربگ
  2. تعمیر یونیت و فلت ایربگ
  3. تعمیر سوکت ایربگ
  4. تعویض کیسه ایربگ
  5. تعمیر ایربگ مخصوص سقف و صندلی ها
  6. تعمیر کمربندهای ایربگ دار

توجه داشته باشید که برای تشخیص صحیح خرابی ایربگ خودرو  BMWابتدا باید این قطعه به دقت مورد بررسی و عیب یابی قرار بگیرد. در صورتی که کیسه ایربگ دچار خرابی شده باشد باید نسبت به تعویض کیسه ایربگ اقدام کرد. شایان ذکر است که کیسه ایربگ قابل تعمیر نمی باشد و نمی توان آن را ترمیم و شارژ مجدد کرد.

در صورتی که ایربگ بی ام و باز شود نمی توان آن را تعمیر کرد و باید این قطعه از خودرو تعویض شود. تعمیر یونیت ایربگ نیز امکان پذیر است و می توان این قطعه از ایربگ خودرو BMW را ریست کرد. در صورتی که آسیب فیزیکی به یونیت ایربگ وارد شود می توان در صورت امکان این قطعه را ترمیم کرد. اگر آسیب وارد شده به یونیت ایربگ بی ام و زیاد باشد باید نسبت به تعویض این قطعه اقدام کرد.

تعمیر ایربگ بی ام و را باید تعمیرکاری با دانش و مهارت کافی انجام دهد. در صورتی که ایربگ به درستی تعمیر نشود ممکن است در ایمنی خودرو BMW اختلال قابل توجهی ایجاد شود.

bmw airbag repair 4
بررسی تعمیر ایربگ بی ام و

بررسی هزینه تعمیرات BMW

هزینه ثابتی را نمی توان برای تعمیر ایربگ بی ام و تعیین کرد. عوامل زیر روی هزینه ناشی از تعمیرات ایربگ BMW تاثیرگذار هستند :

  1. تعویض ایربگ ( در این صورت شما باید هزینه خرید ایربگ جدید و نصب آن را پرداخت نمایید.)
  2. دستمزد تعمیرکار
  3. در صورتی که یونیت ایربگ نیاز به ریست شدن داشته باشد باید هزینه ریست این قطعه را پرداخت کنید.
  4. هزینه تعویض کیسه هوا
  5. ابزار و تجهیزاتی که برای تعمیر ایربگ بی ام و مورد استفاده قرار گرفته اند.
  6. نوع ایربگ

اگر شما تمایل دارید برای تعمیر ایربگ بی ام و هزینه کمتری را بپردازید بهتر است در صورت مشاهده هرگونه خرابی هرچه سریع تر این قسمت از خودرو را تعمیر کنید.

bmw airbag repair 5
هزینه ناشی از تعمیرات ایربگ بی ام و

سخن آخر : همانطور که در این مطلب مطالعه کردید ایربگ یکی از مهم ترین قسمت های خودرو BMW است. تعمیر ایربگ بی ام و پیچیدگی های خاص خودش را دارد بنابراین بهتر است برای تعمیر این بخش از خودرو حساسیت و دقت لازم به خرج داده شود. در صورتی که قطعه ای از ایربگ نیاز به تعویض داشته باشد باید قطعه اورجینال جایگزین قطعه آسیب دیده و خراب شود.