سقف برخی از مدل های خودروی بی ام و به صورت کروک طراحی می شود. این مدل سقف دارای قابلیت باز و بسته شدن است. سقف کروک دارای جنس فلزی ، شیشه ای یا پارچه ای است. مدل‌های قدیمی‌تر خودرو با سقف کروک به کمک دست باز و بسته می‌شدند ولی سقف کروک خودروهای جدید به صورت برقی باز و بسته می‌شوند. در صورتی که سقف کروک دچار مشکل شود بهتر است تعمیر کروک بی ام و را هر چه سریع تر انجام دهید.

تعمیر کروک بی ام و چگونه انجام می شود ؟

بدون شک نشستن در خودرویی با سقف کروک در روزهای زیبای بهاری و تابستانی باعث می شود تا شما لذت وصف ناپذیری را تجربه کنید. برخی از افراد تمایل زیادی به خرید خودروی بی ام و کروک دارند. اگر شما نیز از این دسته از افراد می باشید بهتر است با نحوه مراقبت از خودروی کروک و نحوه تعمیر کروک بی ام و آشنا شوید.

بررسی مزایای سقف کروک بی ام و

سقف کروک BMW دارای مزایای زیادی است. از مهم ترین مزایای این مدل سقف می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. سقف ماشین در عرض چند ثانیه به راحتی جمع می شود و راننده و سرنشینان خودرو می توانند از هوای بیرون لذت ببرند.
  2. سقف کروک BMW باعث افزایش جذابیت طراحی خودرو بی ام و شده است.
  3. زاویه دید بهتر
  4. این نوع سقف فضای سر بیشتری را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می دهد به همین دلیل افراد قد بلند می توانند به راحتی در فضای داخلی خودرو بنشینند.
BMW croc repair1
تعمیر کروک بی ام و

نشانه های خرابی سقف کروک BMW

از مهم ترین نشانه های خرابی سقف کروک BMW می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. تولید صدای زیاد از درز سقف
  2. تولید صدای زیاد از محل های اتصال
  3. باز نشدن سقف
  4. ایجاد نشتی در سقف
  5. جمع نشدن سقف و …

نکاتی برای مراقبت از سقف کروک BMW

اگر شما خودروی بی ام و را خریداری کرده اید که دارای سقف کروک می باشد بهتر است برای مراقبت از سقف کروک و فضای داخلی ماشین نکات زیر را مد نظر داشته باشید :

  1. هرگز خودرو را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید و نشویید.
  2. همیشه همه قسمت های سقف را تمیز کنید.
  3. در زمان شست و شو سقف کروک باید سقف را به خوبی و به کمک آب بشویید تا اثر ماده شوینده روی سقف خودرو نماند.
  4. خودروی خود را در طول روز و شب به مدت طولانی به صورت روباز ترک نکنید.
  5. برای تمیز کردن ماشین از محصولات سفید کننده و محصولات شوینده با پایه نفتی استفاده نکنید. این محصولات شوینده باعث می شوند تا مقاومت سقف کروک BMW کاهش پیدا کند و در نتیجه سقف دچار نشتی شود.

بررسی تعمیر کروک بی ام و

در خودرو های بی ام و با سقف ثابت تا زمانی که خودرو تصادف نکند سقف دچار مشکل نمی شود. ولی سقف کروک BMW به مرور زمان دچار نقص و مشکلاتی می شود. توجه داشته باشید در صورت مشاهده هرگونه اختلال در سقف کروک باید هرچه سریع تر نسبت به تعمیر کروک بی ام و اقدام کنید.

عواملی نظیر تابش مستقیم نور خورشید به فضای داخلی خودرو، جریان هوا در فضای داخلی خودرو و … باعث می شوند تا عمر مفید بیشتر قطعات خودرو نظیر روکش صندلی ها، قطعه های پلاستیکی و … کاهش پیدا کند. به همین دلیل در زمان انجام سرویس دوره ای خودروهای کروک یا تعمیر کروک ممکن است شما مجبور شوید قطعات پلاستیکی یا روکش های صندلی را تعویض کنید.

شایان ذکر است با توجه به اینکه خودروی کروک بی ام و دارای پیچیدگی ساختاری زیادی است به همین دلیل باید تعمیر کروک بی ام و و سایر قطعات داخلی یا خارجی توسط افراد متخصص و دوره دیده انجام شود.

برای تعمیر کروک بی ام و ابتدا باید این بخش از خودرو به صورت دقیق بررسی و عیب یابی شود. بعد از شناسایی مشکل خودرو باید از روشی مناسب برای تعمیر کروک استفاده کرد.

BMW croc repair2
تعمیر کروک بی ام و

بررسی هزینه تعمیرات کروک خودروی بی ام و

برای تعمیر کروک بی ام و باید هزینه قابل توجهی را پرداخت کنید. زیرا بخش زیادی از فضای خودرو توسط سقف اشغال می شود. در برخی از موارد نیز بدنه خودرو و قطعات داخلی خودرو ممکن است دچار مشکل می شوند که در این صورت هزینه تعمیر خودرو چند برابر می شود.

سخن آخر :

همانطور که در این مطلب مطالعه کردید تعمیر به موقع سقف کروک BMW باعث می‌شود تا از بروز مشکلات جدی‌تر جلوگیری شود. تعمیر کروک بی ام و بهتر است توسط تعمیرکاری متخصص انجام گردد. در صورتی که سقف کروک به درستی تعمیر نشود ممکن است خودرو دچار مشکلات جدی تری شود.