صفر تا 100 تعمیر کروک پورشه

تعمیر کروک پورشه به چه صورتی انجام می گیرد؟ عوامل موثر در خراب شدن کروک ماشین های پورشه چه چیزهایی هستند؟ برای تعمیر کردن کروک این ماشین ها باید به چه تعمیرگاه هایی مراجعه کرد؟ 

به طور کلی، خودروهای پورشه جزو ماشین های مطرح جهان هستند که با تکنولوژی های پیشرفته ای تولید شده اند.  از آن جایی که ماشین پورشه، جزء خودورهای لوکس در جهان به شمار می رود، هزینه نگهداری و تعمیرات آن بسیار بالا است. در نتیجه بهتر است عواملی که باعث خراب شدن قطعات این ماشین ها می شود را شناسایی کرد و هر چه سریع تر آن ها را حل نمود.

یکی از قطعاتی که سالانه خسارت های زیادی بر روی دست صاحبان این ماشین ها می گذارد، کروک آن ها است. ما در ادامه این مطلب به بررسی عواملی که در خراب شدن و تعمیر کروک پورشه مرتبط هستند می پردازیم.

کروک ماشین های پورشه

به طور کلی سقف های کروکی، یکی از مدرن ترین سقف های به کار رفته در خودروهای لوکس هستند که از جنس های متفاوتی مثل فلز، شیشه یا پارچه ساخته خواهند شد. سقف های کروکی به روش های مختلفی مثل دستی یا الکتریکی، باز و حتی بسته می شوند. این سقف ها نیز مثل سایر قطعات خودرو، با اختلالاتی مواجه خواهند شد که نیاز به تعمیر کردن پیدا می کنند.

Porsche Crocs 1

چه مشکلاتی باعث خراب شدن کروک پورشه می شوند؟

به طور کلی عواملی که باعث خراب شدن کروک پورشه می شوند را می توان به دو دسته عوامل مکانیکی و برقی تقسیم بندی کرد که شامل موارد زیر هستند.
• مشکلات مکانیکی که شامل خراب شدن ریل‌ ها، خرابی ریگلاژ، مشکل در چرخ دنده و تسمه هستند.
• مشکل برقی که به صورت خرابی کلیدها، مشکل در موتور، سیم کشی و سوختن فیوز است.

مهم ترین عوامل در خرابی کروک ماشین پورشه

مهم ترین عواملی که باعث خراب شدن کروک پورشه می شوند، در زیر آورده شده است.

  • قرار گرفتن زباله و آشغال در کانال‌ های اجرایی

این زباله ها می توانند شامل گرد و غبار، گرده های موجود در هوا، برگ درختان و شاخه های کوچک باشد؛ در نتیجه این زباله ها می توانند کانال‌ های اجرایی ماشین را مسدود کنند. در بعضی از مواقع هم کروک پروشه می تواند به دلیل داغ شدن موتور یا مسدود شدن کانال‌ های راه‌ اندازی، خراب شود و نیاز به تعمیر کردن پیدا کند.

  • سوختن فیوز

در مواردی، ممکن است کروک پورشه در ساختار خودش فیوز داشته باشد و وظیفه آن این است که از زیاد شدن ولتاژ در سیستم جلوگیری کند؛ بنابراین اگر فیوز پورشه منفجر بشود، کروک آن باز و بسته نمی شود.

  • خراب شدن سوئیچ

بعضی از کروک ها برای کار کردن خود به سوئیچ احتیاج دارند. اگر کنتاکت های موجود در سوئیچ فرسوده بشوند، کروک ها به درستی کار نمی کنند. حتی این امکان وجود دارد که کروک ها اصلاً کار نکنند یا در یک جهت فعال شوند.

چرا برای تعمیر کروک پورشه باید به تعمیرگاه های تخصصی مراجعه کرد؟

برای اطمینان حاصل کردن از این که تعمیرکار در زمان تعمیر کردن کروک پورشه از قطعات اورجینال و اصل استفاده می کند، بهتر است که به سراغ تعمیرگاه های تخصصی این خودروها رفت. از طرفی تعمیرگاه های تخصصی برای تعمیر کروک این ماشین ها از جدیدترین دستگاه ها، بهترین تجهیزات و لوازم حرفه ای استفاده می کنند. همچنین متخصصان این تعمیرگاه ها از روش های عیب یابی درست و اصولی برای انجام دادن تعمیرات خود کمک می گیرند.

 حتی برای کم کردن هزینه های ناشی از نگهداری و تعمیر ماشین های پورشه، بهتر است که به تعمیرگاه های تخصصی و مجاز مراجعه کرد؛ چرا که در غیر این صورت عیب یابی به شکل درست انجام نمی شود. متخصصان مجموعه ما، تجربه زیادی در تعمیر کردن کروک ماشین های پورشه دارند و با بهترین لوازم کار خدمات رسانی به این صاحبان این ماشین ها را انجام می دهند.

سوالات متداول در مورد تعمیر کروک پورشه

چه عللی می‌تواند باعث نیاز به تعمیر کروک پورشه شود؟

تعمیر کروک پورشه ممکن است به علت مشکلات و آسیب‌های مختلفی رخ دهد. برخی از علل شامل ورود آب به کروک، آسیب به سیستم تهویه، بسته نشدن صحیح درب‌ها یا درزها، سایر خرابی‌های مکانیکی در سیستم آلایش خاک و آب و همچنین آسیب ناشی از تصادف یا ضربه می‌شوند.

چگونه می‌توانم از تعمیر کروک پورشه جلوگیری کنم؟

رعایت نکات توصیه شده توسط تولیدکننده درباره سیستم آلایش خاک و آب و مراقبت‌های لازم از آن. از شستشوی خودرو با محصولات ملایم و مناسب استفاده کنید. بررسی دوره‌ای سیستم آب و آلایش خاک و به طور منظم انجام سرویس‌های پیشگیرانه. جلوگیری از ورود آب به کروک، به ویژه در شرایط آب‌رفتگی یا تغییرات جوی شدید.

تعمیر کروک پورشه به مهارت بسیار زیادی احتیاج دارد؛ بنابراین لازم است که به تعمیرگاه های مجاز مراجعه کرد. خراب شدن کروک به عوامل متفاوتی بستگی دارد که در بالا به طور کامل توضیح داده شد؛ بنابراین با دانستن این دلایل می توانید به موقع، مشکلات مربوط به کروک خودرو خود را رفع کنید. متخصصان مجموعه ما با به کارگیری بهترین تجهیزات و لوازم به تعمیر مشکلات ماشین های شما می پردازد.