صفر تا 100 سرویس دوره‌ای پورشه

سرویس دوره‌ای پورشه با توجه به اینکه خودروی پورشه با تکنولوژی پیشرفته و ساخت دقیق طراحی شده، بسیار مهم است. اگرچه با ویژگی های با دوام و پایداری بالا ساخته شده است، اما مقدار خاصی از تعمیر و نگهداری وجود دارد که ماشین شما شایسته آن است که در طی دوران استفاده از آن برخوردار گردد. مدت زمان سرویس بین‌المللی پورشه شما 1 سال یا 15000 کیلومتر است. سرویس دوره‌ای بر اساس کیلومتر شمار ثبت می‌گردد.

چراغ سرویس زمانی روشن می‌شود که فکر می‌کند زمان سرویس پورشه فرا رسیده است. به عنوان بخشی از عملیات عادی، هر بار که پورشه شما برای سرویس برنامه ریزی می‌شود، یک برنامه بررسی جامع را دنبال می‌کنیم.

اولین سرویس منظم عادی پورشه پس از 1 سال یا در 15000 کیلومتر با گزارش کامل از فرسودگی موتور، ترمزها، سیستم تعلیق، لاستیک ها، مواد مصرفی احتمالی، شیلنگ ها، واشرها و تیغه های برف پاک کن انجام می شود. تعمیرکاران مجرب ما خودروی پورشه شما را کاملا سرویس شده و آماده  تحویلتان می دهند و تا زمانی که کارگاه ما به روز و مجهز باشد، نگران سرویس دوره‌ای پورشه خود نباشید

Periodic Porsche service 2

در سرویس دوره‌ای خودرو پورشه، چه خدماتی به مراجعین ارائه می‌گردد؟

1.تعویض روغن موتور:

رانندگی طولانی مدت با روغن بد می‌تواند به موتور شما آسیب جدی وارد کند. با برنامه ریزی منظم برای تعویض روغن، می‌توانید پورشه خود را برای سال‌های آینده در بهترین حالت خود نگه دارید. روغن تازه آلاینده‌ها و سایر ذرات مضر را از موتور حذف می‌کند. به حذف گرمای اضافی از موتور کمک می‌کند. روغن کاری مناسب بلوک موتور، سر سیلندر و توربو شارژر (در صورت مجهز بودن) را تضمین می‌کند.

2.تعویض فیلتر روغن موتور

فیلتر روغن موتور پورشه از سیستم های بسیار حائز اهمیت است که با توجه به کارکرد موتور در زمان معین باید نسبت به تعویض آن اقدام نمود.
3. تعویض فیلتر هوای موتور

فیلتر هوا نیاز به تمدید و تعویض دوره‌ای دارد.
4. تعویض فیلتر گرده هوای کابین:

مانند سیستم تهویه مطبوع خانه شما، فیلتر هوا هم  گردوغبار، دوده و گرده را از داخل کابین پاک می‌کند. فیلتر هوای کابین همچنین با از بین بردن بوها کمک می‌کند مشکلات مربوط به آلرژی را کاهش دهد. فیلترهای هوای آسیب دیده همچنین می‌توانند به سیستم گرمایش و سرمایش وسیله نقلیه شما فشار آورد و تعویض به موقع می‌تواند عملکرد سیستم تهویه مطبوع شما را بهبود بخشد.

5.تعویض شمع‌ها
6.تعویض روغن ترمز
7.بررسی وضعیت لاستیک‌ها و فشار باد لاستیک‌ها
8.بررسی لنت ترمز، دیسک و شیلنگ
9.باز نمودن دنده فرمان و اکسل
10.کنترل رادیاتور و ورودی هوا
11.بررسی آچارکشی بدنه و سانروف
12. بررسی لوله‌های کولر و کولر
13. بررسی برف پاک‌کن‌ها و واشرهای شیشه جلو:

اگر در مناطق مرطوب زندگی می‌کنید، بهتر است تیغه‌های برف پاک کن خود را هر 6 ماه یکبار تعویض کنید. اگر تیغه‌های برف پاک‌کن شما هنگام جمع‌آوری آب روی شیشه‌ی جلوی آن کثیف یا باقی مانده است، به این معنی است که آن‌طور که باید کار نمی‌کنند. همچنین، اگر آنها به جای اینکه به آرامی روی شیشه جلوی شما حرکت کنند، هر نوع حرکات ارتعاشی یا خش دار انجام می‌دهند، زمان تعویض تیغه‌ها فرا رسیده است.
14. بررسی چراغ‌ها، بوق‌ها و سایر سیستم‌های الکتریکی
15. بررسی وضعیت باتری:

از آنجایی که باتری قلب سیستم الکتریکی خودرو است، بررسی منظم آن و تعویض آن در مواقع لزوم ضروری است. از بلندگوها گرفته تا شمع‌ها، باتری خودروی شما نیاز به شارژ دائمی دارد تا همه چیز به درستی کار کند. با گذشت زمان و به خصوص در شرایط آب و هوایی نامناسب، توانایی باتری برای نگه داشتن شارژ کاهش می‌یابد.

Periodic Porsche service 3

سوالات متداول در مورد سرویس دوره‌ای پورشه

سرویس دوره‌ای چیست و چرا برای پورشه مهم است؟

سرویس دوره‌ای یا سرویس رتبه‌بندی شده، یک نوع سرویس دوره‌ای و پیشگیرانه است که بر اساس نیازمندی‌های تولیدکننده خودرو انجام می‌شود. در این سرویس، قطعات ضروری چک می‌شوند، روانه و روغن تعویض می‌شوند و تنظیمات لازم روی خودرو انجام می‌شود. سرویس دوره‌ای برای پورشه مهم است زیرا به عنوان یک روش پیشگیرانه، کمک به حفظ عملکرد بهینه و بلندمدت خودرو، کاهش خطر خرابی‌های ناگهانی و افزایش عمر مفید خودرو می‌کند.

چقدر باید سرویس دوره‌ای برای پورشه انجام شود؟

زمان انجام سرویس دوره‌ای برای پورشه می‌تواند متغیر باشد و به عواملی مانند مدل و سال ساخت خودرو، کیلومتراژ، شرایط رانندگی و خطاهای احتمالی در سیستم خودرو بستگی دارد. با این حال، به طور کلی، پورشه‌ها معمولاً نیاز به سرویس دوره‌ای در هر 12 تا 15 هزار کیلومتر یا یکبار در سال دارند. برای دقت بیشتر، به دفترچه راهنمای صاحبان خودروی پورشه مراجعه کنید و توصیه‌های تولیدکننده را در خصوص زمان بندی سرویس دوره‌ای دقیق دنبال کنید.

آیا می‌توانم سرویس دوره‌ای پورشه را خودم انجام دهم؟

سرویس دوره‌ای پورشه یک فرآیند پیچیده است که نیازمند تخصص فنی و تجهیزات خاص است. اگر دارای تجربه و مهارت‌های لازم برای سرویس دوره‌ای خودرو هستید، ممکن است بتوانید برخی از فعالیت‌ها را خودتان انجام دهید، اما برای انجام کامل سرویس دوره‌ای و تنظیمات لازم، توصیه می‌شود به یک متخصص مجرب و مجاز توسط تولیدکننده مراجعه کنید تا از صحت و کیفیت انجام کار اطمینان حاصل شود.

چه مواردی در سرویس دوره‌ای پورشه بررسی می‌شوند؟

سرویس دوره‌ای پورشه معمولاً شامل بررسی و انجام فعالیت‌های مختلفی می‌شود. این فعالیت‌ها می‌توانند شامل تعویض روغن موتور و فیلترها، چک کردن و تنظیم فشار لاستیک‌ها، چک کردن سیستم ترمز، تعویض روانه و روغن گیربکس، بررسی سیستم تعلیق و سیستم تهویه و همچنین بررسی و تنظیمات مربوط به الکترونیک خودرو و سیستم‌های ایمنی و راحتی می‌شود.

تعمیر و نگهداری دوره‌ای خودرو برای کارکرد نرم و بدون مشکل پورشه شما ضروری است. این ساده‌ترین راه برای اینکه ماشین شما در بهترین حالت کار کند است. بسیاری از قطعات خودرو، لاستیک، لنت ترمز، روغن موتور، عمر مفید محدودی دارند و نیاز به نگهداری و سرویس دوره‌ای دارند که بدون آن فرسوده شده و باعث مشکلات عملکردی می‌شوند.
بنابراین، تعمیر و نگهداری منظم و به موقع پورشه نه تنها یک خودروی سالم و بهینه را تضمین می‌کند، بلکه به کاهش هزینه‌ها و صرفه جویی زیادی در زمان و هزینه شما در طولانی مدت کمک می‌کند.

بدیهی است با مراجعه به تعمیرگاهی مطمئن و مجهز با کادر فنی دوره دیده تمام انتظارات شما در رابطه با سرویس دوره‌ای پورشه برآورده می‌شود.