صفر تا 100 تعمیر کروک فولکس واگن

با نزدیک شدن به تابستان، دما افزایش می‌یابد و اگر قصد دارید پشت فرمان فولکس واگن کروک بنشینید، نکاتی وجود دارد که باید در مورد نگهداری از کروک خود بدانید. با پیروی از این نکات ساده نگهداری، می‌توانید بیشترین بهره را از سفرهای تابستانی خود ببرید.


برای شروع، باید کروک خود را حداقل دو بار در سال با استفاده از پاک‌کننده‌های مخصوص تمیز کنید. پاک‌کننده‌های فرار بهترین انتخاب برای این کار هستند زیرا اثر ماندگاری از خود بر جای نمی‌گذارند. بهتر است از تمیز کردن با مواد ساینده مانند کلر خودداری کنید، زیرا می‌تواند به کروک شما آسیب برساند. این زمانی اتفاق می‌افتد که پاک‌کننده‌های ساینده الیاف را تمیز یا شل می‌کنند و روغن‌های محافظ را از الیاف جدا می‌کنند.

در فولکس واگن کروکس، یک چرخ دنده به مکانیزم بالابر در هر طرف خودرو متصل شده است. موتور روشن می شود و دنده مکانیزم بالابر حرکت می کند. چرخ دنده به براکت هایی متصل می شود که دندان های برش را به ساختار اصلی سقف متصل می کند. هنگامی که چرخ دنده شروع به چرخش می کند، بالای سقف کروک را به موقعیت مورد نظر منتقل می کند. در ادمه مطالبی مفید در رابطه با تعمیر کروک فولکس واگن خواهیم داشت:

Volkswagen croc 1
تعمیرات کروک فولکس‌ واگن

ایرادات رایج در سقف‌های تاشو فولکس واگن:

با توجه به طراحی فولکس واگن کروک، آب می‌تواند وارد آن شود. اگر آب از طریق اتصالات، ترک یا لاستیک دور شیشه خراب وارد خودرو شود، می‌تواند به قسمت‌های مکانیکی و الکتریکی سقف آسیب برساند.
با نزدیک شدن به ماه‌های سرد سال، بهتر است مهروموم فولکس واگن خود را بررسی کنید. نگهداری پیشگیرانه به شما کمک می‌کند تا بعداً از آسیب فاجعه بار جلوگیری کنید.
ما معمولاً به جای تعویض در صورت امکان مجدد مهروموم می‌کنیم. این روش سریع‌تر، مقرون به‌صرفه‌تر است و کابین شما را ضد آب نگه می‌دارد. سپس درزگیرها را مجدداً آب بندی می‌کنیم تا جا بیفتند و رطوبت به ماشین نشت نکند.

در زیر به طور خلاصه به برخی از علائم نقص کروک فولکس‌ واگن و راه‌حل‌های آن اشاره می‌کنیم:

1.تست سرعت و موتور
2. قفل درب عقب یا صندوق عقب باز نمی‌شود
3.کروک سقف گیر می‌کند
4.نشتی هیدرولیک یا خرابی پمپ هیدرولیک کروک
5.روشن ماندن چراغ آلارم کروک
6. رله نبودن قاب کروک فولکس واگن
7.کروک نیاز به تنظیم مجدد داشته باشد
8.آلارم روی پنل قطعات روشن بماند
9.آب وارد خودرو یا صندوق عقب شود
10.شنیدن صداهای گوش‌خراش هنگام باز و بسته شدن کروک

11.اتصالی در سیم‌کشی

Volkswagen croc 3

موارد ذکر شده در بالا فقط قسمتی از عیوب و ایراداتی هستند که ممکن است برای کروک خودرو فولکس واگن و یا دیگر خودروهای دارای سقف کروک پیش بیایند.

در تمام این موارد نکته حائز اهمیت این است که ورود آب از هر طریقی به سقف ماشین مشکلات جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت. چرا که نفوذ آب می‌تواند باعث اتصالی در سیم‌کشی و برق خودرو شما شود.

بنابراین در صورت مشاهده هر گونه هشدار در مورد برق و سقف کروک خودرو فولکس واگن سریعاً به تعمیرگاهی مدرن و مجهز به ابزار پیشرفته برای تعمیر کروک فولکس واگن مراجعه کنید تا خودرو توسط مکانیک متبحر و متخصص بررسی و رفع ایراد گردد.

سوالات متداول در مورد تعمیر کروک فولکس‌واگن


۱. کروک چیست و چه وظایفی در خودرو دارد؟

کروک (Crankshaft) یک قطعه مهم در موتور خودرو است که وظیفه تبدیل حرکت خطی بسته به سیلندرها به حرکت چرخشی روانه در می‌آورد. این قطعه مهم برای انتقال حرکت پیستون‌ها به حرکت چرخشی و ایجاد نیروی محرکه موتور استفاده می‌شود.

۲. چه عللی باعث خرابی کروک فولکس‌واگن می‌شود؟

خرابی کروک فولکس‌واگن ممکن است به دلیل عوامل مختلفی اتفاق بیافتد. و نیاز به تعمیر کروک فولکس واگن پیدا کند. از جمله علل رایج می‌توان به سایش طبیعی ناشی از استفاده طولانی‌مدت، عدم نگهداری منظم و تعویض روغن موتور به موقع، حادثه یا ضربه‌های ناگهانی، گرمای بیش از حد موتور، و یا مشکلات در سیستم روانکاری اشاره کرد.

۵. آیا تعمیر کروک فولکس‌واگن هزینه زیادی دارند؟

هزینه تعمیر کروک فولکس‌واگن بستگی به نوع خرابی و میزان آسیب دیدگی دارد. برخی از خرابی‌ها ممکن است هزینه‌های زیادی داشته باشند، اما اگر به موقع به تعمیرات نیازمند اقدام کنید و از خدمات مراکز تخصصی استفاده کنید، می‌توانید هزینه‌ها را کنترل کنید.