صفر تا 100 تعمیرات برق آئودی

سیستم الکتریکی هر وسیله نقلیه از یک باتری، استارت و رله تشکیل شده است. استارت برق را از باتری می‌گیرد و دینام برق باتری را تأمین می‌کند که ماشین شما را روشن می‌کند. اگر یکی از این قطعات به‌ درستی کار نکند، ماشین شما به‌ درستی کار نمی‌کند، در بسیاری از موارد ماشین شما روشن نمی‌شود.


مهم است که سیستم الکتریکی را آزمایش کنید تا مطمئن شوید همه این اجزا به‌ درستی کار می‌کنند. این بازرسی هرگونه مشکل احتمالی در سیستم الکتریکی را شناسایی می‌کند و از بروز آنها قبل از توقف جلوگیری می‌کند.
باتری ماشین شما برق سیستم جرقه‌زنی خودرو را تأمین می‌کند. سیستم سوخت و احتراق به باتری متکی است تا احتراق لازم را برای کارآمد نگه‌داشتن موتور شما فراهم کند.


اگرچه باتری نیروی روشن‌کردن خودرو را تأمین می‌کند، اما استارت وظیفه راه‌اندازی موتور را بر عهده دارد. باتری مقدار کمی انرژی برای مبتدیان فراهم می‌کند. به نوبه خود، استارت چرخ فلای ویل را می‌چرخاند که میل‌لنگ را می‌چرخاند و حرکت پیستون را شروع می‌کند. این فرایند به استارت بستگی دارد، بنابراین مهم است که اطمینان حاصل شود که استارت در وضعیت خوبی کار می‌کند.

با نگاهی اجمالی متوجه اهمیت رسیدگی به سیستم برق شدیم در ادامه برای اطلاعات تکمیلی در رابطه با تعمیرات برق آئودی با ما باشید

audi electricity 4
تعمیر برق آئودی

بررسی اجزای سیستم برقی خودرو آئودی

قطعاتی که به جریان الکتریکی بستگی دارند:
بیایید کمی بیشتر آن را تجزیه کنیم. چندین جزء کلیدی در آئودی شما وجود دارد که برای عملکرد به جریان الکتریکی نیاز دارند. در اینجا سه ​​نکته اصلی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:


1.استارت:
بدیهی است که این قسمت برای روشن‌ کردن ماشین شما لازم است. یک استارت با باتری جریان الکتریکی کافی برای ایجاد جرقه و ادامه فرایند احتراق را فراهم می‌کند. موتور استارت برای عملکرد صحیح نیاز به نیروی زیادی دارد، بنابراین پس از راه‌اندازی خودرو. برای اینکه به فرایند راه‌اندازی، چراغ‌های جلو، چراغ‌های اتاق آسیبی وارد نشود، بهتر است رادیو و سایر عملکردهای الکتریکی را خاموش کنید.


2.باتری:
باتری یکی از مهم‌ترین اجزای الکتریکی است که می‌تواند به دلیل شرایط آب‌ و هوایی، آسیب آب، زنگ‌زدگی، خوردگی و سایر عناصری که اتصالات الکتریکی را بی‌فایده می‌کند، دچار سایش زودرس شود. باتری جریان کافی برای راه‌اندازی استارت را فراهم می‌کند. اما چراغ‌های جلو، دزدگیر، احتراق و سایر عملکردهای مهم را نیز دارد.


3.دینام:
از آنجایی‌که ماشین شما از باتری استفاده می‌کند، چیزی باید باتری را تأمین کند. اینجاست که دینام وارد می‌شود. هنگامی که موتور روشن است، دینام انرژی باتری را تأمین می‌کند تا بتواند سایر عملکردهای خودرو را ادامه دهد.

BMW electrical repair1

نشانه های خرابی سیستم برق آئودی

در ادامه اساسی‌ترین دلایل خرابی سیستم برق آئودی را با شرح مختصری برایتان آورده‌ایم:
1.دینام:
این قطعه وظیفه تأمین برق در هنگام روشن بودن موتور را بر عهده دارد. اگر از کار بیفتد، ممکن است متوجه شوید که چراغ‌های خودرو آئودی کم‌نور شده‌اند. موتور همچنین می‌تواند به طور کامل متوقف شود.
2.باتری:

وظیفه تأمین نیروی موردنیاز برای راه‌اندازی خودرو را بر عهده دارد. همچنین هنگامی که موتور را خاموش می‌کنید، برق قطعات مرتبط مختلف خودرو را تأمین می‌کند. اگر متوجه  شدید که خودرو اصلاً استارت نمی‌خورد، سریعاً باتری را تعمیر کنید؛ زیرا رانندگی با باتری آسیب‌ دیده می‌تواند به دینام آسیب برساند.


3.فیوزها و قطعات مرتبط با آنها:
این فیوزها محافظت خوبی در برابر خرابی در صورتی‌ که چیزی در خودرو جریان زیادی بکشد، ایجاد می‌کند. اگر آنها کار نکنند، ممکن است موتور اصلاً روشن نشود یا در حین رانندگی تمام توان الکتریکی را از دست بدهید.


4.کویل احتراق:
این قطعه کوچک وظیفه تأمین برق شمع را بر عهده دارد. همچنین می‌تواند ولتاژ عرضه شده به شمع را افزایش دهد. در غیر این صورت، موتور هنگام رانندگی روشن یا متوقف نمی‌شود. هنوز مقداری برق دارید، بنابراین رادیو و چراغ‌ها هنوز کار می‌کنند.


5.استارت و قطعات استارت:
این سیستم وظیفه چرخش فیزیکی قطعات داخلی موتور را بر عهده دارد تا احتراق در داخل خودرو انجام شود. این خرابی مکانیکی روی موتور نیز تأثیر می‌گذارد.


زیرا بسیاری از این اجزا بر نحوه کار موتور تأثیر می‌گذارند. گاهی اوقات تشخیص اینکه چه چیزهایی طبق برنامه کار نمی‌کنند ممکن است سخت باشد؛ بنابراین، مالکان خودرو آئودی باید زمانی که خودرو آنها دچار نقص برق می‌شود، به تعمیرگاه معتبر و پیشرفته مراجعه نمایند

audi electricity 2

نحوه نگهداری از سیستم برق خودرو آئودی:

سالم نگه‌داشتن سیستم الکتریکی و اتصالات اصلی خودرو به این معنی است که اجزای سیستم باید کیفیت خوبی داشته باشند و در اثر آب‌وهوای سخت و سایر عناصر خارجی آسیب نبینند. اتصالات و پایانه‌های باتری باید به طور منظم بررسی شود و باتری باید به طور مرتب تعویض شود. زنجیر و سیم‌ها باید حداقل سالی یکبار بررسی شوند و برق خودرو باید به طور مکرر با استفاده از تجهیزات مناسب آزمایش شود.

در اینجا چند نکته برای کمک به شما در طی این فرایند وجود دارد:
1.از یک متخصص دوره‌ دیده آئودی را برای بررسی و نگهداری سیستم‌ها و اجزای الکتریکی خودروی خود کمک بگیرید.
2.یک برنامه تعمیر و نگهداری معمولی (سرویس دوره‌ای منظم) را دنبال کنید.
3.با استفاده از عایق باتری و محافظت از وسیله نقلیه خود در برابر عوامل، برای شرایط آب‌ و هوایی سخت آماده شوید.
4.مشکلات ناشی از نوسانات یا قطعی برق را فوراً تشخیص و اصلاح کنید.

audi electricity 1

آئودی ماشین پیچیده‌ای است که از هزاران قطعه ریز تشکیل شده است که با هم کار می‌کنند تا یک محصول نهایی با عملکرد یکپارچه ایجاد کنند. به‌عنوان بخشی جدایی‌ناپذیر از آن محصول نهایی، سیستم الکتریکی وسیله نقلیه شما همان چیزی است که بسیاری از سیستم‌های وسیله نقلیه شما را تغذیه می‌کند، و بدون این اتصالات الکتریکی آئودی شما نمی‌تواند کار کند.


سیستم برق آئودی یکی دیگر از عناصر وسیله نقلیه شما است که برای عملکرد بهینه و روان نیاز به توجه و مراقبت مداوم دارد. با پشتیبانی مناسب و سرویس به‌موقع و انتخاب مرکز تعمیری حرفه‌ای از مشکلات عدیده احتمالی جلوگیری کنید.