صافکاری بدون آسیب به رنگ خودرو چیست؟

صافکاری PDR یا تعمیر تو رفتگی بدون آسیب به رنگ ، روشی برای ترمیم تورفتگی‌ های بدنه خودرو با تغییر شکل پنل است. این بدان معنی است که نیازی به پر کردن یا رنگ آمیزی آسیب نیست. در حین PDR از ابزارهای تخصصی برای فشار دادن و ماساژ دادن پنل آسیب دیده از داخل استفاده می شود. در نتیجه، فلز فرورفته به بیرون رانده می شود تا شکل اولیه خود را بازیابی کند. این کار بدنه را ترمیم می کند و در عین حال پوشش رنگ سازنده را حفظ می کند.

PDR یک جایگزین محبوب برای روش‌های معمولی ترمیم فرو رفتگی است، زیرا می‌تواند ارزان‌تر و سریع‌تر باشد. از آنجایی که در این روش نیازی به رنگ آمیزی و پخت ندارد، کل فرآیند معمولاً در عرض چند ساعت تکمیل می شود.

نیاز به صافکاری PDR دارید؟ مجموعه تویولند در خدمت شماست! با ما تماس بگیرید.

PDR می تواند بهترین گزینه برای تورفتگی های کوچکتر باشد، که رنگ از بین نرفته است. اینها ممکن است تورفتگی هایی باشند که از ضربه ها یا محل پارک ماشین به وجود آمده اند یا ناشی از تگرگ یا سنگ هستند. همچنین ممکن است با آماده کردن پنل آسیب دیده برای رنگ آمیزی مجدد، ترمیم تورفتگی گسترده تر را انجام دهد و استفاده از پرکننده را به حداقل برساند.

صافکاری PDR بدون آسیب به رنگ خودرو چیست؟

PDR شامل چه چیزی می شود؟

تعمیر تورفتگی بدون آسیب به رنگ یک روش تخصصی است که به یک تکنسین ماهر نیاز دارد. تکنسین باید مکان های دقیق فلز را به دقت دستکاری کند تا ارتفاع آن صحیح باشد. این کار اغلب از داخل پنل انجام می شود، با استفاده از راهکارهای فلزی و میله های بدنه برای ماساژ دادن تورفتگی ها، پنل را به حالت اولیه خود باز می گرداند. یک تورفتگی عمیق تر به چندین مرحله نیاز دارد.

نور فلورسنت یا LED اغلب برای روشن کردن ناحیه آسیب دیده استفاده می شود. این به تکنسین کمک می کند تا تورفتگی را در حین کار تجسم کند.

صافکاری PDR بدون آسیب به رنگ خودرو چیست؟

مزایای صافکاری بدون آسیب به رنگ چیست؟

رفع تورفتگی بدون آسیب به رنگ به دلیل مزایای فراوانی که دارد، روشی محبوب برای تعمیر بدنه خودرو است:

  • مقرون به صرفه است: PDR در مقایسه با سایر خدمات ترمیم بدون آسیب به رنگ ارزانتر است. این به دلیل سریع بودن آن است و نیازی به رنگ آمیزی ندارد.
  • هیچ تغییر رنگی وجود ندارد: با تعمیر تورفتگی بدون رنگ، نیازی به نگرانی در مورد مطابقت رنگ ندارید. از آنجایی که بدنه خودروی شما بدون تغییر باقی می ماند، نگرانی کمتری در مورد آن وجود دارد.
  • برای هر اندازه تورفتگی مناسب است: PDR می‌تواند روی تورفتگی ‌هایی با هر اندازه، حتی فرورفتگی ‌های بسیار کوچک کار کند. اما، بیشتر برای تورفتگی های بزرگتر و کم عمق، جایی که رنگ خراب نشده است، مناسب است. اگر رنگ شما ماشین آسیب دیده است، به رنگ آمیزی نیز نیاز خواهید داشت.
  • ارزش خودروی شما را حفظ می کند: آسیب جزئی بدنه می تواند بر ارزش فروش مجدد خودرو شما تاثیر بگذارد. PDR یک راه عالی برای رفع آسیب و حفظ ارزش ماشین شما است. همچنین برای اتومبیل ‌های عتیقه که تطبیق رنگ و پوشش می‌ تواند دشوارتر باشد، ایده ‌آل است.
  • توسط خودروسازان پیشرو استفاده می شود: PDR معمولا به عنوان یک روش تعمیر در صنعت خودرو استفاده می شود. این موضوع توسط سازندگان پیشرو خودرو به عنوان یک تکنیک تعمیر شناخته شده تایید شده است.