یکی از مهم ترین بخش های خودرو بی ام و سیستم جلوبندی و تعلیق آن است. در صورتی که در این بخش مشکلاتی ایجاد شود عملکرد خودرو نیز دچار اختلال می گردد. برای تعمیر جلوبندی بی ام و و تعلیق خودرو بهتر است به تعمیرگاهی تخصصی مراجعه کنید. در این تعمیرگاه ها برای تعمیر بخش های مختلف خودرو از افراد متخصص و دوره دیده استفاده می شود.

بررسی صفر تا 100 تعمیر جلوبندی بی ام و و سیستم تعلیق

سیستم جلوبندی و تعلیق بی ام و دارای وظایف زیادی است. به همین دلیل این بخش از خودرو باید به درستی کار کند. در ادامه این مطلب علائم خرابی جلوبندی و تعلیق خودروی بی ام و را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد همچنین نکاتی برای تعمیر جلوبندی و تعلیق بی ام و را نیز مطالعه خواهید کرد.

bmw suspension system repair

جلوبندی خودرو بی ام و چیست ؟

بخش زیرین و جلویی خودرو ، جلوبندی نام دارد. سیستم جلوبندی خودرو جزو سیستم های مکانیکی به شمار می رود. برای اینکه از نقص های موجود در سیستم جلوبندی مطلع شوید بهتر است خودرو را به صورت دوره ای سرویس نمایید.

در صورتی که سیستم جلوبندی خودرو بی ام و دچار مشکل شود عملکرد خودرو دچار اختلال می گردد. اگر شما تعمیر این بخش از خودرو بی ام را جدی نگیرید ممکن است خسارت بسیار زیادی به جلوبندی خودرو و سایر قطعات خودروی بی ام وارد شود. بنابراین بهتر است در صورت مشاهده هر گونه خرابی در سیستم جلوبندی و تعلیق خودرو در سریع ترین زمان ممکن است نسبت به تعمیر آن اقدام کنید.

از مهم ترین وظایف این سیستم می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. سیستم جلوبندی خودرو بی ام و وظیفه تعلیق خودرو را برعهده دارد.
  2. کاهش لرزش خودرو در زمان رانندگی روی سطح های ناهموار
  3. فنرهای موجود در بخش جلوبندی خودرو بی ام و به صورت یک ضربه گیر عمل می کنند. این فنرها باعث کاهش فرسودگی و مشکلات ناشی از گیربکس، جعبه فرمان و … می شوند.
  4. کیفیت تعلیق خودروی بی ام و به سیستم جلوبندی این خودرو مرتبط می شود. هر چقدر سیستم جلوبندی دارای کیفیت بهتری باشد شما از رانندگی لذت بیشتری را می برید.
bmw suspension system repair 3

به سیستم تعلیق خودرو بی ام و فنربندی خودرو نیز گفته می شود. زمانی که خودرو روی سطوح ناهموار در حالت حرکت است سیستم تعلیق مانع از انتقال ارتعاشات به بدنه خودرو می گردد. این سیستم دارای وظایف اصلی زیر است :

  1. دریافت ارتعاشات و تکان ها
  2. ارتقای کارکرد چرخ های خودرو و ایجاد اصطکاکی مناسب در بین لاستیک ها و سطح جاده
  3. کنترل راحت تر خودرو

بررسی علائم خرابی و تعمیر جلوبندی بی ام و سیستم تعلیق

از مهم ترین نشانه های خرابی جلوبندی و تعلیق خودرو بی ام و می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. تولید لرزش در فرمان خودرو
  2. تولید صداهایی نامتعارف
  3. انحراف خودرو بی ام و
  4. وجود آج هایی ناهم سطح روی لاستیک های خودرو
  5. در صورتی که سیستم جلوبندی خودرو بی ام و دچار خرابی شود در عملکرد سیستم تعلیق نیز اختلالاتی ایجاد می گردد.
  6. مشاهده روغن زدگی در قطعات موجود در سیستم جلوبندی خودرو BMW
  7. خودرو در قسمت سرپیچ ها فرمان پذیری ندارد.
bmw suspension system repair 4

برای تعمیر جلوبندی بی ام و و تعلیق خودرو به کجا مراجعه کنیم ؟

سیستم جلوبندی و تعلیق خودرو بی ام و دارای ساختاری پیچیده است. به همین در صورت مشاهده هر گونه مشکل در این بخش بهتر است به کمپانی خودروسازی تخصصی مراجعه کنید.

در این کمپانی ها تعمیر جلوبندی و تعلیق بی ام و توسط تکنسین حرفه ای و دوره دیده انجام می شود. تمامی تعمیرکارانی که در این کمپانی ها مشغول به فعالیت هستند دانش کافی را در زمینه تعمیر بخش های مختلف خودروهای گران قیمت نظیر بی ام و، پورشه و … دارند.

برای ساخت خودرو بی ام از بروزترین فناوری ها و امکانت استفاده می شود به همین دلیل بهتر است برای تعمیر این خودرو به تعمیرگاهی مراجعه کنید که دارای بهترین و بروزترین تجهیزات باشد.

در کمپانی های خودروسازی تخصصی خدمات تعمیر جلوبندی و تعلیق بی ام و به صورت مراحل زیر به مشتریان ارائه داده می شود :

  1. ابتدا سیستم جلوبندی و تعلیق خودرو بی ام و به صورت دقیق مورد بررسی و تست قرار می گیرد.
  2. بعد از شناسایی قطعه آسیب دیده و مشکل اصلی ، تعمیرکار روشی مناسب را برای تعمیر این بخش از خودرو انتخاب می کند.
  3. در صورتی که قطعه ای نیاز به تعویض داشته باشد باید قطعه اصلی جایگزین آن شود. اگر در زمان تعویض قطعات جلوبندی و تعلیق خودرو تعمیرکار دقت لازم را نداشته باشد یا قطعه ای که جایگزین می شود قطعه فیک باشد ممکن است پس از گذشت مدت زمانی کوتاه خودرو مجددا دچار مشکلات و خرابی های جدی تری شود.
bmw suspension system repair 5
تعمیر جلوبندی و تعلیق بی ام و

سوالات متداول تعمیر جلوبندی بی ام و

۱. سوال: زمانی که خودرو را روانه منحنی می‌کنم، صداهای عجیبی از جلوبندی می‌شنوم. آیا این مشکل عیب جدی است؟
پاسخ: صداهایی که از جلوبندی بیامده است معمولاً به عملکرد قطعات مکانیکی مانند لاستیک‌ها، ترمزها یا قطعات آویز جلو مربوط می‌شود. در صورتی که صداها بسیار شدید یا نامتعارف به نظر می‌رسند، بهتر است تعمیرگاه متخصص بی‌ام‌و را مراجعه کنید.

۲. سوال: هنگام ترمز کردن، فشار در پدال ترمز بسیار ضعیف است. مشکل چیست؟
پاسخ: این مشکل ممکن است به دلیل نشتی در سیستم ترمز بوده باشد. بررسی کنید که آیا مایع ترمز کافی است و آیا خطوط ترمز دچار نشتی نیستند. در صورت عدم توانایی در تشخیص و رفع مشکل، بهتر است به یک تعمیرگاه متخصص مراجعه کنید.

۳. سوال: بعضی از قطعات جلوبندی خودروم به صورت ناهموار و نامنظم کار می‌کنند. چه باید بکنم؟
پاسخ: این مشکل معمولاً به دلیل خرابی آویزها، سیستم فنری یا قطعات آویز جلو مربوط می‌شود. بهتر است به یک تعمیرکار مجرب مراجعه کنید تا سیستم جلوبندی را بررسی و تعمیر کند.

۴. سوال: وقتی خودرو را بر روی یک سرعت ثابت حفظ می‌کنم، دارد به یک طرف مایل می‌شود. آیا مشکلی وجود دارد؟
پاسخ: میل خودرو به یک طرف معمولاً به دلیل تنظیمات غیرمناسب آویزها، تعادل ناصحیح یا تنظیمات هندسی خودرو مربوط می‌شود. بهتر است به یک تعمیرگاه متخصص بی‌ام‌و مراجعه کنید تا تنظیمات را بررسی و تنظیمات لازم را انجام دهد.

سخن آخر : اگر شما تمایل دارید سیستم جلوبندی و تعلیق خودرو به درستی تعمیر شود بهتر است از تعمیر این بخش های خودرو توسط افرادی که دانش لازم را در این زمینه ندارند خودداری کنید. تعمیر جلوبندی و تعلیق بی ام و به صورت نادرست باعث می شود تا در عملکرد خودرو اختلال جدی ایجاد شود. در نتیجه شما باید مجددا هزینه بسیار زیادی را برای تعمیر این قطعات پرداخت کنید.