صفر تا 100 تعمیر گیربکس پورشه

چه زمانی باید برای تعمیر گیربکس پورشه اقدام شود؟ آیا گیربکس پورشه طول عمر محدودی دارد؟پورشه یکی از محبوب ترین شرکت های خودرو سازی آلمانی است که فردیناند پورشه آن را در سال 1931 تاسیس کرد و دفتر مرکزی آن در ایالات بادن وورتمبرگ واقع شده است.

این شرکت تمرکز خود را بر روی طراحی و تولید خودروهای اسپرت و لوکس قرار داد و به محبوبیت بالایی رسید. قطعات به کار رفته در این خودروها بسیار باکیفیت و قدرتمند هستند، اما گاهی اوقات ممکن است گیربکس آن به تعمیر نیاز پیدا کند که برای تعمیر گیربکس پورشه باید به سراغ تعمیرگاه های معتبر و حرفه ای بروید.

گیربکس پورشه تا چه زمانی می تواند کار کند؟

گیربکس یکی از اصلی ترین و کاربردی ترین اجزاء موجود در خودروهای پورشه است و بسیاری از افراد آن را از نظر اهمیت هم رده با موتور می دانند. گیربکس ها وظیفه دارند که قدرت موتور خودرو را به چرخ ها انتقال دهند‌. با نگاه کردن به گیربکس پورشه، متوجه پیچیدگی و پیشرفته بودن آن خواهید شد. مکانیزم عمل آن نیز خاص و منحصر به فرد است.

گیربکس پورشه به شما اجازه می دهد تا به طور کامل و دقیق سرعت اتومبیل را تحت کنترل داشته باشید. اگر این قطعه بدون مشکل باشد شما می توانید با خیالی آسوده رانندگی کنید و از سرعت آن لذت ببرید.

به طور کلی گیربکس پورشه به اندازه 250 تا 300 هزار کیلومتر می تواند بدون مشکل به فعالیت ادامه دهد. البته اگر به صورت مرتب و دوره ای خودروی خود را به تعمیرگاه ببرید و در صورت نیاز روغن گیربکس را تعویض کنید، باعث افزایش طول عمر گیربکس آن خواهید شد.

برای اینکه طول عمر گیربکس را افزایش دهید، مراقب گرم شدن موتور باشید و از انجام حرکت های نمایشی و مسابقه ای خودداری کنید. شرکت پورشه برای ماشین های خود از گیربکس های مختلفی استفاده کرده است که هر یک از آن ها ویژگی های منحصر به فردی دارند. برای مثال، از انواع گیربکس آن می توان به گیربکس اتوماتیک PDK، گیربکس اتوماتیک DCT، گیربکس اتوماتیک Shift Tronic اشاره کرد که همه آن ها در رده باکیفیت ترین گیربکس ها قرار دارند.

Porsche gearbox 2

چه زمانی به تعمیر گیربکس پورشه نیاز است؟

یکی از ساده ترین راه هایی که می توانید متوجه شوید گیربکس پورشه شما به تمیز کردن نیاز دارد یا نه، نشت کردن روغن آن است. زمانی که روغن گیربکس نشت کرده باشد و نتواند جریان یابد یا اینکه سطح آن پایین باشد، موتور از کار می افتد. از کار افتادن موتور باعث تغییر صدای خودرو می شود و صدای زوزه مانندی از آن به گوش می رسد.

این صدا به شما هشدار می دهد که گیربکس روغن ندارد و چرخ دنده ها در حال اصطکاک با یکدیگر هستند. البته این صدا ممکن است دلیل دیگری نیز داشته باشد؛ برای مثال اگر آبی که در روغن گیربکس وجود دارد به چرخ دنده ها حمله کند و باعث خورده شدن فولاد آنها شود، باز هم چنین صدایی تولید خواهد شد. زمانی که این صدا را از ماشین خود شنیدید، سریعاً برای تعمیر آن اقدام نمایید تا مشکلات و هزینه های بیشتری را متحمل نشوید

علاوه بر این با تعویض مرتب و به موقع روغن گیربکس پورشه می توانید مشکلات زیادی را برطرف نمایید. به طور کلی زمانی که برای تعویض روغن گیربکس این ماشین ها پیشنهاد می شود بین 40000 تا 45000 کیلومتر است. زمانی که متوجه شدید کیلومتر ماشین شما در این رنج عددی قرار گرفته، سریعاً برای تعویض روغن به تعمیرگاه های حرفه ای مراجعه نمایید.

Porsche gearbox 3

هزینه تعمیر گیربکس خودروهای پورشه

از آنجایی که گیربکس پورشه بسیار پیچیده است، تعمیر آن به مهارت بالایی نیاز دارد و همه افراد و تعمیرکاران نمی توانند از پس آن برآیند. هزینه ای که برای تعمیر گیربکس این خودروها دریافت می شود متفاوت است و به عوامل زیر بستگی دارد:

  • نوع گیربکس
  • میزان خسارت و آسیب
  • هزینه ای که تعمیرکار برای کار خود در نظر گرفته است.

این مجموعه با بهره گیری از مهندسین و تعمیرکاران متخصص که انحصارا” در رابطه با خودروهای پورشه دانش آموخته و دارای مهارت بالایی هستند با قیمت مناسب جهت عیب یابی و تعمیر خودوهای پورشه در حال فعالیت می باشد.

سوالات متداول درمورد تعمیر گیربکس پورشه

چه عللی می‌تواند باعث نیاز به تعمیر گیربکس پورشه شود؟

تعمیر گیربکس پورشه ممکن است به علت مشکلات و خرابی‌های مختلفی رخ دهد. برخی از علل شامل سایش و فرسایش قطعات داخلی گیربکس، نقص در روغن گیربکس، نقص در سیستم هیدرولیکی گیربکس، آسیب به آچارها و بلبرینگ‌ها، نقص در سیستم کنترل گیربکس و همچنین خرابی در کامپیوتر و الکترونیک گیربکس می‌شوند.

آیا می‌توانم خودم تعمیر گیربکس پورشه را انجام دهم؟

تعمیر گیربکس پورشه یک فرآیند پیچیده است و نیازمند تخصص فنی و تجهیزات خاص است. گیربکس پورشه یکی از قسمت‌های حساس و پیچیده خودرو است و توصیه می‌شود تعمیر گیربکس را به یک متخصص مجرب و مجاز توسط تولیدکننده بسپارید. تعمیر گیربکس نیازمند دانش و تجربه خاص درباره سیستم‌های گیربکس و تجهیزات خاصی مانند دستگاه‌های تنظیم گیربکس است، بنابراین بهتر است این کار را به تکنسین متخصص بسپارید.

آیا تعمیر گیربکس پورشه گران است؟

هزینه تعمیر گیربکس پورشه بستگی به نوع خرابی، میزان آسیب و قطعات موردنیاز برای تعویض، هزینه قطعات یدکی اصلی و عملکرد تکنسین متخصص دارد. به طور کلی، تعمیر گیربکس پورشه می‌تواند هزینه بالایی داشته باشد، زیرا گیربکس پورشه به دلیل ماهیت پیچیده و قطعات با کیفیت بالا، قیمت بالایی دارد. برای دقت بیشتر در مورد هزینه تعمیر گیربکس، به مرکز خدمات پورشه موردنظر خود مراجعه کنید و استعلام قیمت کنید.

چقدر طول می‌کشد تعمیر گیربکس پورشه را انجام دهند؟

مدت زمان لازم برای تعمیر گیربکس پورشه ممکن است متغیر باشد و به عواملی مانند نوع خرابی، میزان آسیب و قطعات موردنیاز برای تعویض، همکاری تکنسین و قابلیت دسترسی به قطعات بستگی داشته باشد. در بعضی موارد، تعمیر گیربکس ممکن است چند روز طول بکشد. برای دقت بیشتر، با تکنسین مرکز خدمات پورشه مشورت کنید تا زمان لازم برای تعمیر را برآورد کنند.

یکی از باکیفیت ترین و محبوب ترین شرکت های تولید کننده خودرو، شرکت پورشه است. ماشین های تولید شده توسط این شرکت در رده برترین خودروها قرار گرفته اند، اما این خودروها نیز مانند همه خودروهای دیگر ممکن است به تعمیر نیاز پیدا کنند. گیربکس پورشه یکی از اجزائی است که نیاز به تعمیرات و نگهداری زیادی دارد. زمانی به تعمیر گیربکس پورشه نیاز است که متوجه تغییر صدای ماشین شدید. در این صورت وقت را تلف نکنید و سریعاً برای رفع مشکل اقدام نمایید.